Szlachta nie pracuje, ale zacznie. Facebook pomoże użytkownikom znaleźć zatrudnienie
Rusza rekrutacja na Facebooku. Platforma wprowadza w naszym kraju usługę Oferty pracy. To taka interaktywna tablica ogłoszeniowa.
Facebook wchodzi w kolejną sferę naszego życia. Platforma, która z początku służyła do komunikacji, wymiany poglądów i śledzeniu swoich eks, chce być także miejscem, do którego udajemy się po rozrywkę i pracę. Oferty debiutują w Polsce.
Szukanie pracy na Facebooku.
Według badania Morning Consult, na które powołuje się platforma Zuckerberga, już co czwarty Amerykanin korzystał z Facebooka podczas poszukiwania pracy. Nie dziwią mnie te statystyki. Nawet bez oficjalnej sekcji dedykowanej rekrutacji, rynek ofert pracy kwitł. Na grupach poświęconych różnym branżom można znaleźć całą masę ogłoszeń, zaczynających się od poszukuję czy zatrudnię.
Takie rozwiązanie ma jednak swoje minusy. Zawsze istnieje ryzyko, że pracodawca marzeń, zapomni o grupie, którą obserwujemy, albo, że ogłoszenie zostanie przez algorytm Facebooka umieszczone nisko na naszej tablicy i zniknie w zalewie ważnych informacji ze świata kupek nowo narodzonego dziecka koleżanki z liceum.
Oferty pracy na Facebooku.
W panelu po lewej stronie ekranu pojawiła się zakładka — Oferty pracy. Wrzucone ogłoszenia można przeszukiwać, określając najpierw w jakiej okolicy szukamy zatrudnienia. To miejsce stworzone przede wszystkim z myślą o lokalnym biznesie, dlatego nie można tam zaznaczyć całego kraju, a nawet województwa. Trzeba wpisać miasto i określić odległość do jakiej jesteśmy skłonni dojeżdżać. Poza miejscem można też zaznaczyć jaki rodzaj zatrudnienia nam się marzy (cały etat, niepełny etat, staż, wolontariat, umowa) i branżę, która nas interesuje.
Po tym, jak wybierzemy obiecujące ogłoszenie, Facebook uzupełni za nas pola dotyczące informacji osobistych, doświadczenia i wykształcenia. Jeżeli wpisaliście jako ostatnie miejsce pracy firmę Szlachta nie pracuje, zachowajcie spokój, dane można ręcznie edytować przed wysłaniem.
Z punktu widzenia osoby poszukującej pracowników, nie wygląda to bardziej skomplikowanie. Żeby opublikować ogłoszenie, trzeba być administratorem strony firmowej. Oferta pojawi się w aktualnościach, w Marketplace i oczywiście w nowej zakładce. Oczywiście Facebook z chęcią przyjmie pieniądze w zamian za zwiększenie zasięgów ogłoszenia.