Duży sukces Allegro Smart. Z usługi skorzystało już 100 tys. allegrowiczów
Allegro Smart, czyli usługa abonamentowa dla stałych klientów tego portalu okazała się być strzałem w dziesiątkę. Skorzystało z niej już ponad 100 tys. klientów.
Allegro Smart to bardzo ciekawa opcja dla kogoś, kto często zamawia coś z tego serwisu. Za 49 zł rocznie (albo 39 na pół roku) możemy liczyć na darmowe przesyłki produktów, które zamówimy przez internet. Wiem, że słowo darmowe użyte jest tu trochę na wyrost, ale sami przyznacie - 49 zł za 365 przesyłek z Allegro (każda z nich musi kosztować co najmniej 40 zł) to całkiem niezły interes.
Allegro Smart - 100 tys. klientów i 850 tys. przesyłek w tydzień od premiery.
Nie sądziłem jednak, że w pierwszym tygodniu od uruchomienia tej usługi skorzysta z niej ponad 100 tys. klientów Allegro. A tu proszę, w oficjalnym komunikacie prasowym możemy przeczytać, że te 100 tys. zdążyło zamówić już ponad 850 tys. produktów. W tydzień. Szaleństwo.
Ciekaw też jestem jak w tydzień od uruchomienia Allegro Smart zmieniła się proporcja pomiędzy zamawianiem przesyłek dostarczanych przez kuriera i korzystaniem z paczkomatów i punktów odbioru.
W momencie debiutu usługi, Allegro podkreślało, że przesyłki kurierskie są nadal najczęściej wybieraną przez kupujących opcją dostawy. Te 850 tys. przesyłek wysłanych do paczkomatów i punktów odbioru mogło jednak wstrząsnąć tą statystyką. Pytanie jak bardzo.
Mam też nadzieję, że nie jest to ostatni pomysł Allegro na działania proklienckie. Rynek e-commerce nie lubi stać w miejscu, a klienci z roku na rok robią się coraz bardziej wymagający.