Play utrzymał pozycję lidera i wciąż rośnie. Z usług operatora korzysta 15 mln Polaków
Play pochwalił się właśnie wynikami finansowymi za 2. kwartał 2018 r. Przedstawił też dalszy plan rozbudowy własnej sieci.
Fioletowy telekom obronił swoją pozycję na polskim rynku. Nadal to z jego usług korzysta najwięcej klientów w skali kraju. Najmłodszy z czwórki operatorów infrastrukturalnych stale pracuje też nad rozwojem sieci własnej, by w mniejszym stopniu polegać na roamingu krajowym.
Play ma 15 mln aktywnych kart SIM.
Wśród nich jest już aż 9,7 mln w rękach klientów abonamentowych. Stanowią oni 64,6 proc. bazy wszystkich numerów, a w przeciągu minionego kwartału ich liczba wzrosła o 121 tys. Jeśli trend się utrzyma, Play może przebić granicę 10 mln aktywnych abonamentów już w przyszłym roku.
Większa liczba klientów przełożyła się na wzrost przychodów o 4,2 proc. do poziomu 1,688 mld zł w 2. kwartale 2018 roku. Z kolei zysk netto wzrósł 513 proc. w porównaniu do ubiegłego roku w ujęciu półrocznym i plasuje się na poziomie 353 mln zł. Wzrost wyniku EBITDA wyniósł 27,1 proc. rok do roku do poziomu 1,074 mld zł w pierwszym półroczu.
Wpływ na wyniki finansowe Play ma obsługa roamingu - zarówno krajowego, w tym nowej umowy z Orange, jak i międzynarodowego. Na wyższe koszty niż rok temu związane z wprowadzeniem zasady roam like at home wskazują też inne sieci. Gdyby jej nie było, w Play wartość skorygowanej EBITDA pro forma zwiększyłaby się o 2,0 proc. rok do roku za pierwsze półrocze.
Priorytetem dla Play na najbliższe dwa lata jest rozwój infrastruktury.
Telekom zdecydował, że będzie szybciej stawiał nowe stacje bazowe, niż zakładano. Plan inwestycyjny na 2018 rok został w tym celu zaktualizowany, bo Play jest przekonany, że zrealizuje z nawiązką wcześniejsze obietnice.
Pod koniec 2. kwartału miał 6 tys. stacji bazowych. Pierwotnie plan zakładał obsługę 6750 stacji bazowych przed końcem roku. Jak przekonuje teraz jednak Jean Marc Harion, nowy prezes Play, operator celuje teraz w 7000 stacji.
Operator chwali się przy tym, że jego abonenci decydują się nie tylko na same karty SIM. Jest liderem, jeśli chodzi o sprzedaż telefonów komórkowych.