Wszystko, co chcesz wiedzieć o Czytelnikach Spider’s Web
Pisałem już, że 2016 był świetnym rokiem dla Spider’s Web, prawda? Pokazałem top 10 tekstów z największą liczbą odsłon, nie? To teraz czas na porządną dawkę wiedzy o Was, drodzy Czytelnicy Spider’s Web.
Jak pisałem wcześniej:
Aktualnie odwiedza nas 2,75 mln unikalnych użytkowników w miesiącu (dane na koniec grudnia), którzy generują 9,2 mln odsłon. To oczywiście dane według Google Analytics. Cieszy mnie, że te statystyki stoją w bliskiej korelacji z innym benchmarkiem, który w Polsce jest bardzo popularny, czyli Gemiusem. Według niego, odwiedza nas aktualnie 2,5 mln realnych użytkowników.
W ciągu roku urośliśmy o 49 proc. w liczbie unikalnych użytkowników i o ponad 107 proc. w liczbie miesięcznych odsłon. Zwiększył się także średni czas przebywania w serwisie, który aktualnie wynosi 4 minuty i 21 sekund.
Kto i skąd zagląda na Spider’s Web?
Jesteśmy serwisem czytanym głównie przez facetów - tego przesadnie ukryć się nie da. Aż 76 proc. wszystkich z Was to mężczyźni. Największa część z Was jest w wieku 25 - 34, choć naszego odbiorcę można scharakteryzować nieco szerzej - to mężczyzna w wieku 18 - 44 lat, co mnie mocno cieszy bo to najatrakcyjniejsza grupa docelowa.
Klikacie głównie z dużych miejskich aglomeracji. Najwięcej z Warszawy i jej okolic (aż 34 proc.). Śląsk, Małopolska i Dolny Śląsk łącznie przynoszą nam 30 proc. czytelników.
Jak już wcześniej podawałem, aktualnie 50,2 proc. naszego ruchu pochodzi z kanału mobilnego. Dodajmy do tego niecałe 5 proc. ruchu z tabletów i wychodzi na to, że na urządzeniach mobilnych odwiedza na 55 proc. z Was.
Mocno zaskakujące informacje przynosi tabelka z listą providerów internetu użytkowników, którzy do nas zaglądają. Najpopularniejszy jest… Play. Tuż za nim Neostrada i UPC Polska.
Jeśli chodzi o urządzenia, z których nas odwiedzacie, to tu zaskoczeń nie ma - wciąż najpopularniejszym sprzętem wśród Czytelników Spider’s Web pozostaje iPhone (14 proc.).
Wśród przeglądarek internetowych wciąż króluje Chrome. Jego dystans nad resztą stawki wciąż się jednak zwiększa. Przeglądarka Google’a przynosi nam prawie 60 proc. ruchu!
Wśród systemów operacyjnych, jak przystało na erę mobilną, króluje Android (42,5 proc.), co mnie mocno cieszy, gdyż nasz mobilny layout ładniej wygląda na smartfonach z systemem Google’a, niż na iOS (10,4 proc.).
Referral, czyli strony odsyłające, to bardzo ważny parametr współczesnego biznesu medialnego. U nas króluje Facebook, choć ruch z sociala nie jest u nas przesadnie duży (co mnie mocno boli).
Jeśli zawęzimy analizę do serwisów społecznościowych, to jest Facebook (84,7 proc.) i długo długo nic. Szkoda, bo osobiście najbardziej lubię Twittera i tam najmocniej się udzielam.
Wśród stron poza klasycznymi serwisami społecznościowymi króluje Wykop (17,4 proc.), choć to już nie ten poziom ruchu co kiedyś (if you know what I mean…).