Gry  / Artykuł

Pożegnaj screenshoty z gier. Pierwsze "zdjęcia" zrobione Nvidią Ansel robią wrażenie

Nvidia Ansel, czyli nowy tryb fotograficzny dla pecetowych gier, właśnie pojawiła się w pierwszym tytule. Jest to Mirror’s Edge Catalyst, a efekty są kosmiczne.

Mam tę okropną przypadłość, że lubię robić zdjęcia. Niestety „tryb fotografa” włącza mi się także w grach komputerowych, o czym pisałem już kilkukrotnie na Spider’s Web. Kiedy widzę widoczek, mam coś takiego, że muszę go zapisać. W zdjęciach Google obok albumów z tradycyjnymi zdjęciami mam kilka albumów ze screenami.

Trochę to głupie, a już na pewno nierozsądne. Na gry nie mam niestety zbyt dużo czasu, a czas potrzebny na przejście danego tytułu dodatkowo wydłuża mi polowanie na „zdjęcia”.

Z tego względu czekam na Nvidia Ansel, ale mocno obawiam się tej funkcji

Pierwszą grą obsługującą tryb Nvidia Ansel jest Mirror’s Edge Catalyst. Widząc możliwości tego trybu już wiem, że przepadnę. Niebawem sam będę mógł przekonać się jak w praktyce działa Ansel. Mam nadzieję, że wam to opiszę… o ile uda mi się wyjść z gry.

Film pokazujący możliwości Ansela w nowym Mirror’s Edge naprawdę robi wrażenie. Zobaczcie sami.

Ansel przypomina nieco tryb wolnej kamery, ale jest znacznie bardziej rozbudowany. W nowym Mirror’s Edge możemy opuścić ciało Faith i spojrzeć na świat z dowolnej perspektywy. To jednak dopiero początek, bo mamy pod ręką cały arsenał narzędzi fotograficznych. Możemy zmieniać kąt widzenia, nachylenie kamery, nakładać filtry, winietę, czy poprawić kolory. Wbudowane filtry wyglądają nieco tandetnie, ale użyte z umiarem powinny wyglądać lepiej. Brakuje mi natomiast kontroli nad głębią ostrości.

Najciekawiej wygląda możliwość łapania kadrów w 360 stopniach, a więc tak, jakbyśmy mieli wewnątrz gry kamerkę 360. Gotowe zdjęcia można zapisać i oglądać np. w okularach Google Cardboard, bądź po prostu obracając telefon w powietrzu lub zmieniając zakres ruchem myszy na komputerze. Wrażenia mają być takie, jakbyśmy byli wewnątrz gry.

Nvidia Ansel działa na kartach graficznych od modelu GTX 770M wzwyż, aż do najmocniejszej 1080. Obecnie tryb jest dostępny tylko w grze Mirror’s Edge Catalyst, ale niebawem ma trafić do innych tytułów, takich jak Wiedźmin 3, No Man’s Sky, The Division, Unreal Tournament i The Witness. Czekam!

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst