REKLAMA

Wyrósł w Polsce, ale sukcesy odnosi w Azji - Perfect Gym wprowadza siłownie do... chmury

Technologia na siłowni to nie tylko smart opaski i zegarki, ale również system relacji z klientami działający w tle. Jednym z graczy na rosnącym rynku fitness jest polski Perfect Gym, który właśnie otrzymał 4 mln zł finansowania.

Polski Perfect Gym wprowadza siłownie do chmury
REKLAMA
REKLAMA

Technologia zmienia kolejne branże - teraz czas siłownię. Nie mam tu na myśli wysublimowanych technologicznych wspomagaczy dla ćwiczących, a rozwiązania dla osób zarządzających wszelkiej maści obiektami fitness. To ogromy rynek wart już prawie 27 mld euro. Już teraz do klubów i siłowni należy 50 mln członków, a liczba ta ma się zwiększyć jeszcze o 30 mln w ciągu najbliższych 10 lat.

Jak Perfect Gym chce podbić rynek fitness?

Na platformie Perfect Gym każdy zarządca klubu podglądać i analizować statystyki aktywności klientów, czy harmonogramy pracy trenerów i spa. System odpowiada za płatności i faktury, a także pomaga w prowadzeniu relacji, np. programów lojalnościowych czy wysyłaniu promocji.

To kompletna technologiczna warstwa każdego obiektu fitness.

Perfect Gym rozwiązuje realny problem – dzięki niemu właściciele siłowni mogą skupić się na rozwijaniu własnej firmy, co podkreśla szef firmy, Jacek Szlendak:

– Właściciele i zarządzający klubami fitness muszą zrozumieć, że bez odpowiednich systemów i danych nie będą w stanie efektywnie zarządzać swoimi obiektami. Zarządzanie powinno być oparte o dane. Czasy przybijania pieczątek na papierowy karnet już dawno minęły, dlatego powinni upatrywać przewag konkurencyjnych w technologii – mówi Szlendak.

perfectgym class="wp-image-498017"

A na czym Perfect Gym zarabia?

– Jesteśmy usługą SaaS i pobieramy miesięczne opłaty za dostęp do platformy za każdy klub klienta podłączony do systemu. Ponadto mamy dodatkowe usługi wsparcia, custom developmentu oraz sprzedajemy sprzęt kontroli dostępu dla siłowni i obiektów sportowych – wyjaśnia w rozmowie ze Spider’s Web Jacek Szlendak.

Z Perfect Gym korzysta w Polsce m.in. McFit, Gold’s Gym czy Pure Jatomi Fitness. To tylko trójka z 250 klientów firmy, z których większość znajduje się poza Polską:

– Najlepiej radzimy sobie w Azji i na rynkach wschodzących. Polska nie jest dla nas najważniejszym rynkiem mimo, że to właśnie tu wyrośliśmy – podkreśla Szlendak.

Perfect Gym ma klientów w 20 krajach, a także biura w Australii i Rosji. W międzynarodowej ekspansji z pewnością pomoże inwestycja funduszu Innovation Nest i firmy DaftCode opiewająca na 4 mln zł.

– Wraz z eksplozją aplikacji i urządzeń wspierających "bycie fit" obserwujemy również jak liczba członkostw w klubach fitness (siłowniach) stale rośnie. Same siłownie co raz bardziej się profesjonalizują i szukają oprogramowania do zarządzania co raz bardziej złożonymi procesami biznesowymi. Perfect Gym to światowej klasy produkt ERP (planowanie zasobów przedsiębiorstwa – przyp.red.) dla branży fitness – mówi Marcin Szeląg, Partner w Innovation Nest

REKLAMA

W najbliższej przyszłości Perfect Gym wejdzie do Chin, Hong Kongu, Makau, Tajwanu oraz Indonezji, a za rok do Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii.

Polacy nie są jedynymi graczami na tym rynku. Do ich konkurentów należą np. FitnessForce czy Wodhopper.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-02-24T13:23:38+01:00
Aktualizacja: 2025-02-24T09:06:39+01:00
Aktualizacja: 2025-02-24T06:23:00+01:00
Aktualizacja: 2025-02-23T17:17:18+01:00
Aktualizacja: 2025-02-23T06:53:00+01:00
Aktualizacja: 2025-02-22T06:43:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA