Biznes  / Artykuł

Wyrósł w Polsce, ale sukcesy odnosi w Azji - Perfect Gym wprowadza siłownie do... chmury

Technologia na siłowni to nie tylko smart opaski i zegarki, ale również system relacji z klientami działający w tle. Jednym z graczy na rosnącym rynku fitness jest polski Perfect Gym, który właśnie otrzymał 4 mln zł finansowania.

Technologia zmienia kolejne branże - teraz czas siłownię. Nie mam tu na myśli wysublimowanych technologicznych wspomagaczy dla ćwiczących, a rozwiązania dla osób zarządzających wszelkiej maści obiektami fitness. To ogromy rynek wart już prawie 27 mld euro. Już teraz do klubów i siłowni należy 50 mln członków, a liczba ta ma się zwiększyć jeszcze o 30 mln w ciągu najbliższych 10 lat.

Jak Perfect Gym chce podbić rynek fitness?

Na platformie Perfect Gym każdy zarządca klubu podglądać i analizować statystyki aktywności klientów, czy harmonogramy pracy trenerów i spa. System odpowiada za płatności i faktury, a także pomaga w prowadzeniu relacji, np. programów lojalnościowych czy wysyłaniu promocji.

To kompletna technologiczna warstwa każdego obiektu fitness.

Perfect Gym rozwiązuje realny problem – dzięki niemu właściciele siłowni mogą skupić się na rozwijaniu własnej firmy, co podkreśla szef firmy, Jacek Szlendak:

– Właściciele i zarządzający klubami fitness muszą zrozumieć, że bez odpowiednich systemów i danych nie będą w stanie efektywnie zarządzać swoimi obiektami. Zarządzanie powinno być oparte o dane. Czasy przybijania pieczątek na papierowy karnet już dawno minęły, dlatego powinni upatrywać przewag konkurencyjnych w technologii – mówi Szlendak.

perfectgym

A na czym Perfect Gym zarabia?

– Jesteśmy usługą SaaS i pobieramy miesięczne opłaty za dostęp do platformy za każdy klub klienta podłączony do systemu. Ponadto mamy dodatkowe usługi wsparcia, custom developmentu oraz sprzedajemy sprzęt kontroli dostępu dla siłowni i obiektów sportowych – wyjaśnia w rozmowie ze Spider’s Web Jacek Szlendak.

Z Perfect Gym korzysta w Polsce m.in. McFit, Gold’s Gym czy Pure Jatomi Fitness. To tylko trójka z 250 klientów firmy, z których większość znajduje się poza Polską:

– Najlepiej radzimy sobie w Azji i na rynkach wschodzących. Polska nie jest dla nas najważniejszym rynkiem mimo, że to właśnie tu wyrośliśmy – podkreśla Szlendak.

Perfect Gym ma klientów w 20 krajach, a także biura w Australii i Rosji. W międzynarodowej ekspansji z pewnością pomoże inwestycja funduszu Innovation Nest i firmy DaftCode opiewająca na 4 mln zł.

– Wraz z eksplozją aplikacji i urządzeń wspierających "bycie fit" obserwujemy również jak liczba członkostw w klubach fitness (siłowniach) stale rośnie. Same siłownie co raz bardziej się profesjonalizują i szukają oprogramowania do zarządzania co raz bardziej złożonymi procesami biznesowymi. Perfect Gym to światowej klasy produkt ERP (planowanie zasobów przedsiębiorstwa – przyp.red.) dla branży fitness – mówi Marcin Szeląg, Partner w Innovation Nest

W najbliższej przyszłości Perfect Gym wejdzie do Chin, Hong Kongu, Makau, Tajwanu oraz Indonezji, a za rok do Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii.

Polacy nie są jedynymi graczami na tym rynku. Do ich konkurentów należą np. FitnessForce czy Wodhopper.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst