Next - tak nazywa się nowy biznesowo-technologiczny serwis Agory. Rusza jutro w południe!
Gdy poprzednim razem pisałem o nowym projekcie internetowym Agory, nie znałem jeszcze jego nazwy. Dziś nazwę już znam. Nowy serwis Agory - ten, który powstaje zamiast Business Insidera przejętego przez Onet - nazywać się będzie Next. Rusza jutro ok. 12.
Przypomnijmy, że na rynku był już wcześniej projekt medialny pod marką Next. Pomiędzy 2007 a 2009 r. był to miesięcznik komputerowy wydawany przez Wydawnictwo Bauer. Konkurował głównie z Chipem oraz PC World, ale tę konkurencję przegrał i w sierpniu 2009 r. zawinął się z rynku.
Z kolei w samej Agorze marka Next była dotychczas obecna w nazwie dystrybucyjnej spółki Heliosa - Next Film. To firma, która ma na koncie kilka głośnych premier polskiego kina, m.in.: Drogówkę (2013), Powstanie Warszawskie (2014), Bogowie (2014), Polskie Gówno (2015), czy Disco Polo (2015).
Kilka lat temu Gazeta.pl prowadziła także komercyjny projekt o takiej samej nazwie Next z IBM. Wtedy serwis traktował głównie o sprawach technologiczno-naukowych.
Wszystkie pozostałe informacje, które podałem w tekście:
- serwis będzie dostępny w domenie Gazeta.pl pod adresem: Next.gazeta.pl
- redaktorem naczelnym został były dziennikarz TVN24 Biznes i Świat Rafał Hirsch. Dowiedziałem się jednak, że Hirsch będzie odpowiadał przed biznesowym wydawcą serwisu, którym została Magda Biednik, wcześniej związana m.in. z TVN-em, O2 (w ramach projektu Hot Money) oraz Wp.pl (serwis Finanse)
- Next przejmie dwa dotychczasowe działy Gazeta.pl: Technologie oraz Pieniądze
- serwis będzie skupiał się na treściach: biznesowych (ok. 50 proc.), technologicznych (35 proc.) oraz nt. rozwoju osobistego (15 proc.)
Dowiedziałem się również, że serwis ma stawiać mocno na treści wideo - szczególnie w tych krótszych formatach, które Gazeta.pl skutecznie i z wdziękiem wprowadza od niedawna na Facebooku.
Na start zaplanowanych jest kilka ekskluzywnych i mocnych materiałów, np. wywiad Rafała Hirscha z Jarosławem Kuźniarem na temat stanu jego internetowych biznesów.
W rozmowie ze Spider’s Web, szef Gazeta.pl Paweł Stremski, potwierdził powyższe informacje dodając, że na start Next.gazeta.pl zaoferuje zaledwie 30 proc. tego, czym serwis ma się stać w niedalekiej przyszłości.
Jak pisałem wcześniej, Gazeta.pl ma mocne plany odnośnie nowego serwisu. Ma on powalczyć nie tylko z polskim Business Insiderem, którego debiut planowany jest na maj 2016 r., ale także z Wyborcza.biz - serwisem Agory, który zarządzany jest przez dział „Gazety Wyborczej”.
Nadchodzące miesiące będą czasem spektakularnej konkurencji na polu serwisów biznesowo-technologicznych największych polskich portali.
Przypomnijmy - Wirtualna Polska przejęła serwis Money.pl, Bonnier Business Polska (wydawca „Pulsu Biznesu”) wzmocnił swoją pozycję w polskim internecie dzięki akwizycji Bankier.pl. Teraz Agora odpala Next, który miał być polskim Business Insiderem, a Onet, który przejmuje ostatnio dziennikarzy biznesowych z rynku na potęgę, włączy Business Insidera w maju.
Będzie się działo!