Sony znów chce zawojować rynek mobilny. Będzie wydawać gry na Androida i iOS
Kolejna firma zajmująca się rynkiem gier wideo ma zamiar zaatakować rynek mobilny. Producent PlayStation idzie śladami Nintendo i ma zamiar wprowadzić nowe gry Sony na smartfony i tablety. To nie pierwszy raz, kiedy Japończycy chcą rozszerzyć swoją ofertę w tym segmencie.
Piekło zamarzło, kiedy Nintendo ogłosiło swoje plany dotyczące rynku mobilnego. Właściciele takich marek jak Mario, Pokemon i Zelda chcą dać zaistnieć swoim najbardziej znanym IP na smartfonach i tabletach w oficjalny sposób. W tyle nie chce pozostać Sony, które również szykuje mobilną ofensywę.
Nowe gry Sony na smartfony i tablety.
Japończycy powołują nowy dział w firmie, który będzie się zajmował produkcją gier na platformy mobilne. Oznacza to, że ikoniczne postaci z gier mogą doczekać się swoich własnych produkcji pisanych od razu z myślą o smartfonach i tabletach, a nie tylko portów gier wydanych wcześniej na konsole PlayStation.
Nowy dział zostanie uruchomiony 1 kwietnia i tego dnia powinniśmy otrzymać więcej informacji. Jak na razie podano do wiadomości tyle, że firma zainteresowana jest Androidem i iOS. Najwyraźniej nie bierze jak na razie pod uwagę Windows Phone.
Jak na razie nie wiadomo, które konkretnie serie i IP doczekają się nowych mobilnych odsłon.
Jest też jedna zła wiadomość z perspektywy mieszkańców Europy i Stanów Zjednoczonych - w pierwszej kolejności gry Sony na smartfony i tablety trafią na rynek azjatycki. To też nie pierwszy raz, kiedy Sony chce zaistnieć w świecie mobilnym. Firma ma w swojej ofercie nie tylko konsole do gier, ale też smartfony i tablety - których brakuje Nintendo.
Co prawda dział mobilny, w przeciwieństwie do dochodowego PlayStation, przynosi straty i ciągnie w dół całą firmę, ale Japończycy nie mają zamiaru się poddawać.
Już w przeszłości gry z PlayStation były udostępniane na urządzeniach mobilnych. Do sprzedaży trafiła nawet Xperia Play, czyli smartfon z kontrolerem do gier chowanym w obudowie. Urządzenie nie sprzedało się jednak na tyle dobrze, by Sony przygotowało jego następcę.
Marka PlayStation zniknęło ze świata mobilnego, ale Sony się nie poddaje i chce teraz spróbować jeszcze raz zawojować mobilny świat. Nie jest to zaskoczeniem biorąc pod uwagę to, ile zarabiają deweloperzy na grach mobilnych i mikrotransakcjach - a potencjał dostrzega nawet Nintendo.
Już teraz na urządzenia z Androidem można strumieniować obraz gier z PlayStation dzięki funkcji Remote Play. Teraz możemy spodziewać się zupełnie nowych produkcji, które będą uruchamiane na smartfonach i tabletach natywnie.
Nowym działem mobilnym Sony o nazwie Forward Works pokieruje Atsushi Morita, obecny szef SCE na rynek japoński i azjatycki. Pomagać mu będzie Andrew House, obecny CEO w SCE.