Brand24 nie zwalnia tempa. Zmiany w panelu sprawiły, że to narzędzie jest jeszcze lepsze
Brand24 to jedno z najpopularniejszych nie tylko w Polsce, ale także na świecie narzędzi do monitoringu Internetu. Dzięki ulepszeniu panelu kontrolnego, właśnie stało się jeszcze lepsze.
Na polskim rynku monitoringu Internetu mamy kilku liczących się graczy. To m.in. Newspoint, Press-service Monitoring Mediów, Colibri, Monitori i SentiOne*. Najwięcej mówi się jednak o Brand24 i jego założycielu, Michale Sadowskim.
Pod koniec roku udało mu się pozyskać inwestora, który wycenił firmę na 28 mln zł, a trzy tygodnie temu do akcjonariatu Brand24 dołączyli założyciele LiveChata.
Teraz Brand24 wprowadził ciekawe zmiany w swoim dashboardzie, czyli głównym ekranie roboczym.
Łatwiejszy kontakt.
Pod każdą ze wzmianek pojawił się przycisk "Odpowiedz", który od razu przenosi nas do rzeczonej wzmianki. Dzięki temu od razu możemy odpowiedzieć np. na komentarz czy tweeta.
Taką samą reakcję otrzymamy także wtedy, gdy klikniemy na nazwę użytkownika. Funkcja różni się jednak w działaniu w przypadku wzmianek innych niż te pochodzące z portali społecznościowych. Wówczas jeszcze wewnątrz Brand24 wyświetli nam się strona z podświetlonymi rzeczonymi słowami kluczowymi.
Wydaje się to tak naturalną funkcją, że sam się zdziwiłem, dlaczego nie było jej tam wcześniej.
Zmieniła się także cała dolna część wyniku, gdyż teraz znajdują się tam przyciski Historia, Grupuj i Usuń. Jak Brand24 pisze na swoim blogu, wynika to o obserwacji tego, jak z narzędzia korzystają użytkownicy.
Praca ze wzmiankami.
Kolejną zmianą jest dodanie belki obsługującej wszystkie wpisy. Wydaje mi się jednak, że ciekawszym rozwiązaniem byłoby, gdyby belka trzymała się przez cały czas dołu strony, gdyż w sytuacji gdy mamy wiele wzmianek, musimy jechać na sam... daleki... dół.
Wzmianki możemy też sortować wg kilku czynników:
- pochodzenie (np. Facebook czy Video)
- sentymentu (czy ktoś pisze o marce dobrze czy źle)
- spamu (bierzemy pod uwagę wyniki z wartościowych źródeł)
- influence score (wpływowość autora określana np. ilością followersów)
W nowej wersji dashboardu możemy za pomocą jednego przycisku pozbywać się całego filtrowania.
Z mniejszych zmian warto jeszcze wspomnieć o przemodelowaniu wyglądu pojedynczej wzmianki, a także łatwiejszym grupowaniu wpisów, co szczególnie pomocne może być przy pracy nad wieloma projektami.
Lepszy Brand24.
Nie są to zmiany w samym rdzeniu produktu, ale w nakładce, więc sam mechanizm monitorowania Internetu pozostaje bez zmian. Z liftingu ucieszą się na pewno marketingowcy, dla których Brand24 jest chlebem powszednim. Samo narzędzie pozostało idealnie responsywne, ładne, a dzięki zmianom, teraz jest jeszcze nieco bardziej funkcjonalne.
* Choć nie jest to wyznacznik jakości, to spróbujmy się przekonać, które z narzędzi jako pierwsze skomentuje ten wpis. Czas-start.