Sprzęt  / News

Apple ma problem. Najpierw wyprzedził go Samsung, a teraz podgryzają go kolejni rywale

117 interakcji
dołącz do dyskusji

Samsung i Apple od lat niepodzielnie królują na rynku mobilnym, ale pod względem udziałów trzy firmy podgryzają obu producentów od dołu. Próżno jednak w rankingach szukać takich marek jak Sony cz LG, o HTC, BlackBerry, o Microsofcie nie wspominając. Trzecią, czwartą i piątą lokatę okupują bowiem firmy pochodzące z Państwa Środka i to one atakują agresywnie rynek smartfonów.

Pod względem udziałów rynkowych i wielkości dostaw lwią część rynku smartfonów dzielą między siebie zaledwie dwie firmy. Jedną z nich jest Apple, którego iPhone jest najlepiej sprzedającym się smartfonem świata. Drugą taką firmą, która wielkością dostaw i penetracją rynku przebija amerykańskiego tuza, jest Samsung.

Samsung i Apple dzielą między siebie rynek smartfonów.

Rynek smartfonów w 2015 roku

Ogrom obu firm widać w opublikowanych wczoraj wynikach finansowych. Apple sprzedało klientom końcowym w ciągu zaledwie kwartału 74,8 mln iPhone’ów, czyli telefonów z jednej rodziny. Samsung, dla kontrastu, dostarczył w tym okresie na rynek jeszcze więcej smartfonów, licząc wszystkie linie produktowe.

Cały rynek smartfonów to 1432,9 mln sprzedanych sztuk urządzeń rocznie - o 10,1 proc. więcej niż w całym 2014 roku. Ostatni kwartał odpowiada za 399,5 mln inteligentnych telefonów na rynku, czyli za IDC o 5,7 proc. więcej, niż rok temu. To kosmiczne liczby, a za ogromną ich część odpowiadają Samsung i Apple.

Gdzie są, wydawałoby się, duzi gracze?

Patrząc na ostatni kwartał Samsung powiększył swoją przewagę nad Apple - z 0,2 proc. do 2,7 proc. - ale w ujęciu rocznym nie jest już tak różowo i przewaga zmalała z 9,6 proc. do 6,5 proc. Nie zapowiada się jednak na to, żeby Apple stał się w tym roku liderem na rynku, a Samsung najpewniej przewagę utrzyma.

Rynek smartfonów w 2015 roku

Ciekawie wyglądają też kolejne miejsca w tabeli. Lokaty od trzeciej do piątej dzielą między siebie firmy z jednego państwa, czyli z Chin. Giganci świata technologii jak LG czy Sony, oraz niegdyś istotne, a dzisiaj praktycznie zapomniane firmy jak HTC, BlackBerry, Nokia i Microsoft jak widać radzą sobie mizernie.

Pozycji Samsunga i Apple może zagrozić teraz chińskie trio.

Mowa o takich markach jak Huawei, Lenovo i Xiaomi. Z tej trójki na prowadzenie wysunął się Huawei, który jest czwartą firmą w historii, która sprzedała ponad 100 mln smartfonów rocznie - do tej pory udało się to tylko Samsungowi, Apple i… zapomnianej już Nokii.

Wedle danych IDC wzrost odnotowany przez Huawei to aż 44,3 proc. w skali roku co daje firmie 7,2 proc. udziałów w rynku. Lenovo uplasowało się na czwartej lokacie z wynikiem 5,2 proc. Piąte miejsce należy do nieobecnego wciąż w zachodnim świecie Xiaomi, które ma 4,9 proc, udziałów.

Oznacza to, że - sumarycznie - trzech gigantów przebiło już wielkością samego Apple’a.

Czytaj również:

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst