Prowly, polska platforma PR na miarę XXI wieku, zdradza, na co wykorzysta 4,5 mln zł
Prowly jest online’owa aplikacją, pomagająca usprawnić komunikację wokół marek i firm. 4,5 mln zł inwestycji wykorzystane zostanie na ekspansję na największe rynki PR świata – Stany Zjednoczone i Wielką Brytanie. Pieniądze wyłożył polski fundusz VC Internet Ventures i agencja marketingowa Bluerank.
![Prowly, polska platforma PR z 4,5 mln zł inwestycji](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2016%2F01%2FProwly_keyVisual-380x211.png&w=1200&q=75)
Prowly wystartowało w 2013 roku, tylko na rynku Polskim. W ciągu kilku miesięcy firmie udało się zebrać 70 tys. dol. w rundzie seed od inkubatora technologiczny Ventures Hub z portfolio funduszu IQ Partners.
Już wtedy Prowly przyciągało uwagę branży PR i dziennikarzy. Pierwsi dostali świetny system zarządzania kontaktami, pisania i wysyłania prasówek, a także tworzenia „brand journals” (przykład). Drudzy zamiast obciążających skrzynek maili otrzymali proste linki do online’owych publikacji.
To duża zmiana w świecie, który teoretycznie do dziś opiera się na skrzynce mailowej.
![preview_Prowly_team](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2016%2F01%2Fpreview_Prowly_team-650x344.jpg&w=1200&q=75)
Po wypuszczeniu finalnej wersji platformy, firma była na skraju bankructwa, ale zamiast skorzystać z propozycji inwestora, Prowly zaciągnęło pożyczkę w banku. Największym wyzwaniem w promocji produktu była jednak edukacja rynku.
W zeszłym roku firma rozpoczęła międzynarodową kampanię i sprzedaż na rynkach belgijskim i brytyjskim, gdzie posiada już kilku klientów, m.in. belgijski oddział dużej agencji sieciowej Fleishman-Hillard.
W tej chwili Prowly ma 120 płacących klientów...
...w tym marki takie jak: Ikea, Spotify, National Geographic czy Allegro, a także należy do European Tech Alliance i wraz z największymi gigantami technologicznymi z Europy (Spotify, BlaBlaCar, Deezer) wspiera Komisję Europejską w budowie strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego (DSM).
Inwestycja przychodzi zaś w momencie, kiedy Prowly jeszcze bardziej chce wypłynąć na międzynarodowe wody.
A kto zainwestował w Prowly?
To jedna z największych agencji EM oraz Digital Analytics w Polsce - Bluerank, a także największy polski fundusz VC, Internet Ventures zarządzany przez Grupę Private Equity Managers.