REKLAMA
  1. Spider's Web
  2. Technologie
  3. Biznes

Prowly, polska platforma PR na miarę XXI wieku, zdradza, na co wykorzysta 4,5 mln zł

Prowly jest online’owa aplikacją, pomagająca usprawnić komunikację  wokół marek i firm. 4,5 mln zł inwestycji wykorzystane zostanie na ekspansję na największe rynki PR świata – Stany Zjednoczone i Wielką Brytanie. Pieniądze wyłożył polski fundusz VC Internet Ventures i agencja marketingowa Bluerank.

27.01.2016
17:20
Prowly, polska platforma PR z 4,5 mln zł inwestycji
REKLAMA
REKLAMA

Prowly wystartowało w 2013 roku, tylko na rynku Polskim. W ciągu kilku miesięcy firmie udało się zebrać 70 tys. dol. w rundzie seed od inkubatora technologiczny Ventures Hub z portfolio funduszu IQ Partners.

Już wtedy Prowly przyciągało uwagę branży PR i dziennikarzy. Pierwsi dostali świetny system zarządzania kontaktami, pisania i wysyłania prasówek, a także tworzenia „brand journals” (przykład). Drudzy zamiast obciążających skrzynek maili otrzymali proste linki do online’owych publikacji.

To duża zmiana w świecie, który teoretycznie do dziś opiera się na skrzynce mailowej.

preview_Prowly_team

Po wypuszczeniu finalnej wersji platformy, firma była na skraju bankructwa, ale zamiast skorzystać z propozycji inwestora, Prowly zaciągnęło pożyczkę w banku. Największym wyzwaniem w promocji produktu była jednak edukacja rynku.

W zeszłym roku firma rozpoczęła międzynarodową kampanię i sprzedaż na rynkach belgijskim i brytyjskim, gdzie posiada już kilku klientów, m.in. belgijski oddział dużej agencji sieciowej Fleishman-Hillard.

W tej chwili Prowly ma 120 płacących klientów...

...w tym marki takie jak: Ikea, Spotify, National Geographic czy Allegro, a także należy do European Tech Alliance i wraz z największymi gigantami technologicznymi z Europy (Spotify, BlaBlaCar, Deezer) wspiera Komisję Europejską w budowie strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego (DSM).

Inwestycja przychodzi zaś w momencie, kiedy Prowly jeszcze bardziej chce wypłynąć na międzynarodowe wody.

A kto zainwestował w Prowly?

REKLAMA

To jedna z największych agencji EM oraz Digital Analytics w Polsce - Bluerank, a także największy polski fundusz VC, Internet Ventures zarządzany przez Grupę Private Equity Managers.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA