Volvo wie jak się robi PR na fejsie - dają auto za komentarz, który rozśmieszył internautów
Volvo udowadnia, że umie w social media.
Od rana po Sieci hula niewiadomego pochodzenia zrzut ekranu, na którym widnieje rozmowa anonimowego internauty z fanpage’em Volvo. Przyznaję, że ten krótki dialog rozbawił mnie do łez, a patrząc po rosnącej popularności w Internecie nie tylko mi przypadł do gustu.
Zresztą zobaczcie sami:
Powyższą rozmowę udostępniają sobie internauci i nie dziwi fakt, że słuchy o rosnącej popularności tego materiału doszły również do Volvo. Firma postanowiła zareagować i niejako wyjść z twarzą z całego zamieszania. Bo w pewnym sensie ta krótka rozmowa postawiła Volvo w dość niekorzystnym świetle - jako spamerów zasypujących skrzynki mailowe nieciekawymi treściami.
Dział PR-u Volvo pokazał jednak klasę i postanowił ogłosić na swoim Facebooku, że jest gotów pomóc autorowi wypowiedzi i sprawić, że jego weekend będzie zdecydowanie bardziej udany niż planował. Mianowicie za pośrednictwem Facebooka profil Volvo Car Poland poinformował, że bohaterowi dzisiejszego virala wypożyczy na weekend samochód Volvo. Nie wiemy dokładnie jaki model, jednak na fotce załączonej do wpisu widzimy wnętrze najnowszego Volvo XC90 - na którego polskiej premierze miał przyjemność być Spider’s Web.
//
Po ostatniej wpadce, którą Żytnia zaliczyła na Facebooku wizerunek PR-owców w oczach wielu obserwatorów spadł do poziomu domorosłych social media ninjów. Jednak takie działania, jak dzisiejszy ruch Volvo zdecydowanie zasługują na naszą uwagę i docenienie. Panie i panowie, właśnie tak się robi doby PR.
Co istotne, nie tylko Volvo zareagowało na viral. Swoje trzy grosze dorzuciło Audi, które skomentowało sprawę w taki oto sposób:
//
Przyjemnie, prawda?
Aktualizacja:
Jako ciekawostkę wrzucam wykres z Facebooka Volvo Car Poland, na którym widać, jak urosła liczba lajków.