REKLAMA

Zapomnij o punkcie obsługi klienta u operatora czy w e-sklepie. Od tego jest Facebook Messenger

Podczas konferencji F8, obok wielu innych zmian w funkcjonowaniu aplikacji Messenger, przedstawiciele Facebooka pokazali Messenger Business, czyli nowy sposób komunikacji pomiędzy firmą a klientem.

Zapomnij o punkcie obsługi klienta u operatora czy w e-sklepie. Od tego jest Facebook Messenger
REKLAMA

Jak mówił przedstawiciel portalu społecznościowego, Messenger dla biznesu ma odstawić do lamusa erę niekończących się serii połączeń z konsultantami, długiego oczekiwania na kontakt z obsługą, czy uciążliwego wybierania numerków na telefonie, by aby na pewno dodzwonić się do odpowiedniego departamentu sklepu.

REKLAMA

Koniec ze spamem - Messenger jedynym źródłem informacji

Działanie nowej usługi prezentowane było z pomocą dwóch pierwszych partnerów, Everlane oraz Zulily. Dla przykładu, jeżeli klient zamówił jakiś produkt z Everlane, a chciałby zmienić zamówienie, dokona tego bezpośrednio z poziomu Messengera.

messenger business

Również informacje o zmianie statusu zamówienia nie będą już dostarczane drogą mailową, lecz właśnie poprzez komunikator Facebooka. W planach są również takie funkcjonalności jak śledzenie przesyłek, newslettery, czy przeglądanie ofert - wszystko wewnątrz jednej aplikacji.

Jak daleko posunie się ekspansja Messengera na terytoria relacji biznes-konsument, tego nie wiemy, lecz biorąc pod uwagę zaprezentowaną dziś możliwość integrowania innych aplikacji z Messengerem, możliwości są naprawdę ogromne. Zaledwie tydzień temu Messenger wzbogacił się o funkcję przelewania pieniędzy pomiędzy użytkownikami - kto wie, czy w niedalekiej przeszłości nie będziemy robić zakupów przez Facebooka?

messenger-business2

Nie jest jednak wiadome, czy plany sięgają dalej niż e-commerce, oraz na ile Facebook planuje rozbudować funkcje komunikacyjne wewnątrz firm. Jeżeli Messenger miałby stać się prawdziwą platformą komunikacyjną dla biznesu, nie tylko do kontaktów z klientem, lecz między sobą, to Facebook może nagle stać się poważną konkurencją chociażby dla Slacka.

Facebook wie co robi

Sam pomysł integracji obsługi klienta z Facebook Messengerem uważam za genialne posunięcie. Messenger to aplikacja, którą praktycznie każdy ma w telefonie, z której na co dzień korzystają miliony.

Jeżeli tylko firmie Marka Zuckerberga uda się przekonać do swojego pomysłu sieci sklepów, możemy mieć do czynienia z prawdziwą rewolucją w skostniałej relacji pomiędzy klientem a sprzedawcą.

Czytaj również:

*Grafika główna pochodzi z serwisu Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-24T07:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T21:47:42+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T21:02:41+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T20:30:01+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T20:08:22+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T18:45:13+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T18:34:16+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T18:07:40+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T17:38:56+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T17:22:52+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T16:22:46+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T15:30:10+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T15:24:39+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T14:48:16+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T12:38:15+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T11:42:04+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T11:08:03+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T10:32:24+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T07:02:08+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T06:36:21+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-22T21:48:15+02:00
Aktualizacja: 2025-05-22T21:18:27+02:00
Aktualizacja: 2025-05-22T20:47:01+02:00
Aktualizacja: 2025-05-22T20:24:45+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA