REKLAMA

Zapomnij o punkcie obsługi klienta u operatora czy w e-sklepie. Od tego jest Facebook Messenger

Podczas konferencji F8, obok wielu innych zmian w funkcjonowaniu aplikacji Messenger, przedstawiciele Facebooka pokazali Messenger Business, czyli nowy sposób komunikacji pomiędzy firmą a klientem.

Zapomnij o punkcie obsługi klienta u operatora czy w e-sklepie. Od tego jest Facebook Messenger
REKLAMA

Jak mówił przedstawiciel portalu społecznościowego, Messenger dla biznesu ma odstawić do lamusa erę niekończących się serii połączeń z konsultantami, długiego oczekiwania na kontakt z obsługą, czy uciążliwego wybierania numerków na telefonie, by aby na pewno dodzwonić się do odpowiedniego departamentu sklepu.

REKLAMA

Koniec ze spamem - Messenger jedynym źródłem informacji

Działanie nowej usługi prezentowane było z pomocą dwóch pierwszych partnerów, Everlane oraz Zulily. Dla przykładu, jeżeli klient zamówił jakiś produkt z Everlane, a chciałby zmienić zamówienie, dokona tego bezpośrednio z poziomu Messengera.

messenger business

Również informacje o zmianie statusu zamówienia nie będą już dostarczane drogą mailową, lecz właśnie poprzez komunikator Facebooka. W planach są również takie funkcjonalności jak śledzenie przesyłek, newslettery, czy przeglądanie ofert - wszystko wewnątrz jednej aplikacji.

Jak daleko posunie się ekspansja Messengera na terytoria relacji biznes-konsument, tego nie wiemy, lecz biorąc pod uwagę zaprezentowaną dziś możliwość integrowania innych aplikacji z Messengerem, możliwości są naprawdę ogromne. Zaledwie tydzień temu Messenger wzbogacił się o funkcję przelewania pieniędzy pomiędzy użytkownikami - kto wie, czy w niedalekiej przeszłości nie będziemy robić zakupów przez Facebooka?

messenger-business2

Nie jest jednak wiadome, czy plany sięgają dalej niż e-commerce, oraz na ile Facebook planuje rozbudować funkcje komunikacyjne wewnątrz firm. Jeżeli Messenger miałby stać się prawdziwą platformą komunikacyjną dla biznesu, nie tylko do kontaktów z klientem, lecz między sobą, to Facebook może nagle stać się poważną konkurencją chociażby dla Slacka.

Facebook wie co robi

Sam pomysł integracji obsługi klienta z Facebook Messengerem uważam za genialne posunięcie. Messenger to aplikacja, którą praktycznie każdy ma w telefonie, z której na co dzień korzystają miliony.

Jeżeli tylko firmie Marka Zuckerberga uda się przekonać do swojego pomysłu sieci sklepów, możemy mieć do czynienia z prawdziwą rewolucją w skostniałej relacji pomiędzy klientem a sprzedawcą.

Czytaj również:

REKLAMA

*Grafika główna pochodzi z serwisu Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-10T12:01:32+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T08:41:20+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T07:24:14+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T07:01:27+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T06:20:01+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T06:13:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T21:04:21+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T20:58:59+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T20:01:09+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T19:50:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T19:13:51+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T17:49:06+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T17:29:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T16:36:25+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T15:56:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T12:25:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T10:34:55+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T09:38:23+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA