REKLAMA

Sprawdzanie zasięgów na Twitterze jeszcze nigdy nie było tak proste. Pod warunkiem, że masz iPhone'a

Twitter jest specyficznym serwisem społecznościowym, gdyż wśród jego użytkowników dość popularne są alternatywne wersje aplikacji mobilnych i desktopowych, które pozwalają na dostęp do usługi. Jednak nowa funkcja w oficjalnej aplikacji na iOS-a sprawi, że zapewne wielu użytkowników aplikacji firm trzecich zastanowi się nad powrotem do oficjalnego klienta.

Sprawdzanie zasięgów na Twitterze jeszcze nigdy nie było tak proste. Pod warunkiem, że masz iPhone’a
REKLAMA
REKLAMA

Kilka miesięcy temu przedstawialiśmy nowe narzędzie analityczne Twittera, które pozwala na poznanie mocy naszych tweetów i sprawdzenie tego, jak reagują na nie osoby nas obserwujące. Analityka Twittera umożliwia zbadanie zaangażowania użytkowników, popularności naszych wypowiedzi oraz zdjęć, liczby kliknięć w opublikowane linki itp. itd.

Nowa funkcja miała jednak pewne ograniczenie, gdyż była dostępna jedynie za pośrednictwem specjalnej witryny internetowej. Na próżno było szukać jej w aplikacjach mobilnych oraz przeglądarkowej wersji Twittera czy TweetDecka.

Twórcy oficjalnej aplikacji mobilnej uzupełnili jednak te braki i wprowadzili narzędzie analityczne do iOS-owej wersji Twittera.

Od teraz użytkownicy mogą łatwo sprawdzić statystyki związane z danym tweetem. Posiadacze iPhone’ów i iPadów, którzy zainstalują najnowszą aktualizację poznają nie tylko liczbę polubień i retweetów (ponownych udostępnień wiadomości), ale również liczbę wyświetleń tweeta oraz szczegóły związane z zaangażowaniem użytkowników. Dowiemy się też ile osób kliknęło w podesłany przez nas link, lub obejrzało podesłany materiał multimedialny.

Teraz musimy jeszcze poczekać na udostępnienie tych samych funkcji w aplikacjach mobilnych dla innych systemów operacyjnych oraz przeglądarkowych wersji serwisu.

Wbrew pozorom dane te nie służą tylko i wyłącznie do mierzenia “kto ma większego”, ale mogą być naprawdę pomocne, aby zrozumieć, które treści interesują obserwujących na Twitterze, co zaś pozwoli na ograniczenie lub wyeliminowanie niechcianych przez społeczność wypowiedzi, zachowań czy też materiałów multimedialnych.

PS Tu możesz sprawdzić czy masz dostęp do statystyk Twittera: ads.twitter.com/user/*/tweets. Jeśli nie, to tutaj możesz się zapisać: ads.twitter.com/getstarted.

REKLAMA

*Zdjęcie główne: Shutterstock.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA