Smakowity kąsek - PizzaPortal przejmuje swojego największego w Polsce konkurenta
Użytkownicy korzystający z oferty polskiego oddziału serwisu foodpanda powinni dobrze zapamiętać dzisiejszą datę. To właśnie wraz z nią ogłoszone zostały plany jego zamknięcia i przejęcia przez PizzaPortal.pl, który teraz zajmie się świadczeniem tych samych usług.

Firma zwraca w komunikacie prasowym uwagę na fakt, że choć obydwa serwisy konkurowały na tym samym rynku, ich zasady działania były zupełnie inne. PizzaPortal.pl umożliwiał zamawianie posiłków w restauracjach, które posiadały własnych dostawców i były w stanie samodzielnie dostarczyć zamówienie, natomiast foodpanda pośredniczyła nie tylko w zamawianiu, ale i dostawie.
Od teraz obydwie te opcje będą skupione pod jednym szyldem - PizzaPortal.pl. W związku z taką decyzją, zbędne stało się istnienie w Polsce foodpandy jako osobnego, wtórnego bytu.
CEO PP zapowiada, że w teorii takie posunięcie pozwoli na dostarczanie jedzenia z praktycznie każdej restauracji. Jest to więc, choć na razie również tylko teoretycznie, wymarzona sytuacja dla klientów, o ile oczywiście nie dojdzie do nadużyć z racji rynkowej dominacji.

Nie wspominano przy tym ani słowem o kwocie, która umożliwiła takie przejęcie. Warto jednak pamiętać, że foodpanda, choć nie była pomysłem wybitnie oryginalnym, w ostatnim czasie zdobyła spore uznanie w oczach inwestorów, a co za tym idzie - ogromne środki na rozwój. Cała spółka, wliczając w to także oddziały zlokalizowane w 40 krajach na 5 kontynentach, zebrała od początku istnienia ponad 100 mln dol. Aż 60 mln z tego wpłynęła na konto firmy w sierpniu tego roku.
Nie wiadomo również ile z tych 100 mln przeznaczono na inwestycje w Polsce. Pewne jest jednak jedno - już raczej ani cent z pieniędzy foodpandy nie zostanie wykorzystany w tym celu i marka ta, po nieco ponad roku obecności na naszym rynku, ostatecznie z niego znika.
* Zdjęcie pochodzi z serwisu Shutterstock