Po tvnplayerze przyszła pora na player.pl - nowy serwis z filmami, serialami i telewizją online
TVN wchodzi do gry w filmowe VOD, poszerzając ofertę tvnplayera i zmieniając jego nazwę. Zapowiada się ciekawy serwis, ale... ja dalej będę narzekał.
Po ostatniej żenującej premierze CDP.pl poczułem całkowite zmęczenie ofertą polskich serwisów VOD. Rozumiem, że negocjacje z Hollywood nie są łatwe, nie stać nas na poważne inwestycje w treści, a także na lepszą jakość, ale po co więc ładować kasę w projekty, które pod wieloma względami skazane są na porażkę.
Nowa oferta player.pl celuje przede wszystkim w odsłony, dopiero na drugim miejscu jest player plus z abonamentem.
Serwis tvnplayer wystartował jesienią 2011 roku po tym, jak doszło do podziału Onetu (VOD.pl) i TVN-u. Teraz oba serwisy VOD konkurują ze sobą, Onetowi wychodzi to całkiem nieźle, choć również ich treści nie grzeszą jakością. Teraz TVN chce odciąć się wyłącznie od własnych produkcji i zaoferować więcej materiałów.
Po pierwsze zmieniono nazwę serwisu z tvnplayer na player. W ofercie obok pozycji tvn pojawią się produkcje AXN, Kino Polska oraz innych dystrybutorów w tym Warner Bros.
Na razie oferta jest testowa, więc nie znamy konkretnych opłat za dostęp do serwisu, ale należy spodziewać się modelu subskrypcyjnego.
Znajdziemy tu kilka ciekawych archiwalnych pozycji, dużo bajek dla dzieci w tym na przykład uwielbianego Baranka Shauna, a także dostęp do kanałów na żywo TVN24 oraz TVN24 Biznes i Świat. Na żywo będzie też można oglądać Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Filmbox, Filmbox Extra, Docubox, Fightbox, Fashionbox, AXN, AXN White, AXN Black, AXN Spin oraz wkrótce także TVN Turbo i TVN Style.
To pokaźna oferta, która wraz z dostępem na wielu platformach będzie świetnym dopełnieniem tego, co TVN oferował do tej pory.
Jednocześnie to nie jest nic, co zmienia oblicze rynku. Nie ma mowy o lepszej jakości, czy wielkich premierach. W dodatku darmowa wersja tvnplayer jest tak nafaszerowana reklamami, że aż ciężko zdecydować się na oglądanie filmu.
Player.pl to po prostu kolejny serwis VOD, a raczej poszerzenie tego co już dobrze jest znane widzom TVN. Sprawdzona marka i dostęp do promocji w telewizji pozwoli przyciągnąć użytkowników. Potrzebujemy jednak prawdziwego „game changera” który wymusi na obecnych serwisach VOD zmiany, a przede wszystkim zapewnić nam polskim użytkownikom atrakcyjne treści, w dobrej jakości za rozsądną cenę.