Dwa lata temu Polacy zaczynali pracę nad prototypem, teraz ich produkt jest obecny w sklepie Apple
Ostatnia prezentacja na 105-tej już konferencji z cyklu Aula Polska dotyczyła akcesorium o nazwie DICE+. W przeciwieństwie do innych prezentowanych produktów jest to już produkt dojrzały, a kostka trafiła do normalnej sprzedaży, więc tym bardziej warto było posłuchać przemyśleń członków firmy, która już odniosła prawdziwy sukces.
Jednym z największych sukcesów Games Technologies jest wprowadzenie kostki DICE+ do sprzedaży w ramach sieci sklepów Apple Store, gdzie jest oferowana jako akcesorium osobom kupującym tablety iPad. Duże wrażenie robi to, jaką ta zabawka przebyła drogę od pierwszego prototypu do finalnego produktu.
DICE+ od prototypu do Apple Store w 2 lata - Michał Bąk, Patryk Strzelewicz (Games Technologies)
Ostatnia z prezentacji na 105-tej edycji konferencji Aula Polska dotyczyła nieco bardziej dojrzałego produktu. Mowa tutaj o elektronicznej kostce do gry, o której pisał na łamach Spider’s Web Damian przy okazji wprowadzenia DICE+ do oferty Apple Store. Jest to przy tym pierwszy polski produkt, który znalazł się w ofercie tego sklepu. Wystąpienie prowadziło jednocześnie dwóch prelegentów, czyli Michał Bąk oraz Patryk Strzelewicz z Games Technologies - firmy, która DICE+ opracowała.
Sama kostka w swoim założeniu jest tak naprawdę bardzo prosta. Po wykonaniu rzutu jego wynik jest automatycznie transmitowany za pośrednictwem połączenia Bluetooth do tabletu i odzwierciedlany w grze. Nie powiem, by był to gadżet bez którego nie da się żyć, ale z pewnością chętnie skorzystałbym z niego dla czystej zabawy podczas partyjki wirtualnego Monopoly. Tylko tak jak pomysł wydaje się prosty, tak samo wykonanie już takie nie było. W firmie zaprojektowano przynajmniej kilkanaście prototypów, a podczas prezentacji miałem okazję obejrzeć kilka zdjęć z procesu produkcji pokazujących jego kolejne wersje.
I nie powiem - taką zabawkę chciałbym mieć.
Wbrew pozorom ten gadżet nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać. W środku DICE+ znaleźć można kilka różnych układów elektronicznych i posiada ona nawet swój własny procesor. Oprócz tego umieszczono w niej różne czujniki, takie jak akcelerometr i magnetometr, a dzięki połączeniu Bluetooth 2.1 oraz 4.0 kostka może bezprzewodowo transmitować wynik do tabletu. Całą tą elektronikę można wykorzystać do grania w gry planszowe na tablecie i chociaż taki gadżet nie jest naturalnie niezbędny do tego, żeby dobrze się bawić, to z pewnością będzie fajnym dodatkiem do spędzanego przy wirtualnej planszówce wieczoru.
W ramach ciekawostki dodam też, że zapowiedziana ostatnio nowa gra planszowa z uniwersum Wiedźmina stworzona przez CD Projekt RED ma mieć swoją edycję cyfrową przeznaczoną na tablety, która ma wspierać właśnie DICE+. Jeśli zaś chodzi o samą kostkę, to spodziewajcie się niedługo więcej informacji o niej na Spider’s Web, ponieważ Mateusz Nowak jest już w trakcie testów tego gadżetu. W niedługim czasie pojawi się u nas recenzja tego akcesorium.
Przeczytaj także o innych startupach, które prezentowały swoje osiągnięcia w ramach konferencji Aula Polska #105.