Co o debiucie Rdio sądzi konkurencja w postaci Deezera i Spotify? "Jest miejsce dla 3-4 graczy"
W Polsce wytworzyła się interesująca sytuacja. Niby nasz rynek jest jeszcze streamingowo niedojrzały, niby kolejne próby liczenia użytkowników nie pokazują ogromnej penetracji, a coraz więcej gigantów uruchamia u nas swoje usługi, tak jak dzisiaj Rdio. Spróbowaliśmy zapytać przedstawicieli Deezera i Spotify, co sądzą o Polsce w kontekście streamingu i coraz większej konkurencji. Czy jest u nas więcej miejsca, na przykład dla Rdio?

Przemysław Pluta, szef Spotify w Polsce:
Nigdy nie komentujemy tego, co robią inne serwisy streamingowe, ale istotne są dla nas wszelkie inicjatywy, które pozwalają ludziom słuchać muzyki legalnie i w prostszy sposób niż wykorzystując piractwo muzyczne. Uważamy, że nie jest naszym zadaniem porównywanie się z innymi – o tym, który serwis wybrać zdecydują sami fani muzyki. Dla nas najważniejsze jest, by oferować użytkownikom Spotify najlepszy, najwyższej jakości i najszybszy muzyczny serwis streamingowy na świecie.
Maciej Jaworski, dyrektor zarządzający w Deezer Polska:
Polski rynek muzyczny wciąż się rozwija i jest na nim miejsce dla kilku graczy, może nie dziesięciu, ale trzech może czterech. Nigdy nie zakładaliśmy że będziemy jedyni na rynku.
Deezer jest bardzo mocną marką w segmencie streamingu a naszą strategię w dużej mierze opieramy na współpracy z lokalnym rynkiem muzycznym. Użytkownicy korzystający z naszego serwisu doceniają naszą dbałość o dobór redakcyjny nowości, muzycznych. Wiele albumów lokalnych artystów miało właśnie premierę w Deezerze, żeby wspomnieć kilku z nich – Dawid Podsiadło, Myslovitz, Natalia Przybysz czy Robert M, a już wkrótce szykujemy niespodziankę dla fanów Meli Koteluk.
Jesteśmy w nieporównywalnie większej liczbie krajów niż pozostali gracze, mamy obecnie największą bazę utworów. Każdego dnia staramy się dostarczać usługi najwyższej jakości i wciąż zaskakiwać fanów muzyki nowymi rozwiązaniami. "Jako jedyny serwis streamingowy mamy dedykowaną aplikację dla Xboxa, mamy też aplikacje dla telewizorów typu Smart TV". Właśnie ogłosiliśmy integrację Deezera z systemami audio samochodów BMW MINI. Stale aktualizujemy i rozwijamy naszą ofertę i robimy to jak się okazuje najszybciej.
Potwierdza to tylko słowa Pawła, który napisał, że wygranymi w tej konkurencji jesteśmy my - użytkownicy. Z obu wypowiedzi jasno wynika, że konkurencja serwisów streamingowych dobrze je motywuje do tworzenia coraz lepszych rozwiązań, a sytuacja obniżenia abonamentu w Deezerze z 30 do 20 zł miesięcznie po debiucie Spotify tylko to potwierdza.