Kapitalny koncept mobilnego Gmaila - Google zatrudnij tego gościa!
Paul Burke, znany i ceniony grafik i programista piszący głównie na platformę Google Android, przedstawił swój pomysł na to, jak powinien wyglądać mobilny Gmail. Mnie zachwycił.
Sporo się ostatnio dzieje w kwestii prób rewitalizacji e-maila, zarówno w wersji webowej (i dekstopowej zarazem), jak i mobilnej. Mnie jednak wszystkie nowe koncepty nie przekonują - zarówno Sparrow, jak i Mailbox, czyli dwa bardzo głośne ostatnio projekty związane z wyglądem i funkcjonalnością poczty e-mail nie przypadły mi do gustu. Pierwszy ze względu na zbyt daleko idący minimalizm, co skutkuje raczej ułomnością rozwiązania, a nie poprawą jakość wykonywania pracy, a drugi rozczarował mnie kompletnie tym, że chciał totalnie zmienić moje przyzwyczajenia w pracy z e-mailem.
No, ale oba projekty szybko zostały przejęte przez gigantów (pierwszy przez Google'a, a drugi przez Dropboksa), więc to z jednej strony potwierdza, że jest u możnych świata tech poczucie konieczności zmian w skostniałym już dziś e-mailu, a z drugiej dowodzi, że wcale tych pomysłów aż tak wiele nie ma.
Od kilku dni w Sieci furorę robi koncept nowego Gmaila przedstawiony przez Paula Burke w serwisie Google+. Ja trafiłem na niego wczoraj i muszę przyznać, że mnie totalnie zachwycił. Realizuje on bowiem świetnie dwa aspekty, które w moim odczuciu są najważniejsze - bardzo nowoczesny i piękny wygląd oraz nie zmienia podstawowego sposobu korzystania z aplikacji mailowej.
W krótkim opisie swojego projektu Burke dość skromnie pisze, że za podstawę uznał zarówno Google Now, jak i nową wersję Gmaila na iOS. Jak dla mnie pracę odrobił fantastycznie i ten projekt, gdyby był przygotowany w łonie Google'a, miałby duże szanse na realizację.
Poniżej galeria zdjęć tego konceptu. Mi najbardziej podoba się wygląd skrzynki odbiorczej. Jest niezwykle funkcjonalny - na jednym zaledwie ekranie z listą wpisów można wykonać mnóstwo operacji, np. przejrzeć załącznik czy dodać pozycję do kalendarza, nie mówiąc już o doskonałym podziale widoku na przychodzące, ważne, zagwiazdkowane i inne.
Nie trzeba wcale wyważać drzwi e-maila z butami, jak próbuje to czynić Mailbox. Wystarczy dobrze rozmieścić i pięknie wizualnie przedstawić elementy, które już dziś z powodzeniem funkcjonują w aplikacjach pocztowych.