REKLAMA

Ostatnie chwile przed startem nc+. Cyfrowy Polsat kontratakuje

Do prezentacji oferty nc+ pozostało mniej niż 48 godzin. Nadal brak konkretnych informacji odnośnie cen, zawartości pakietów, usług dodatkowych czy możliwości nowego dekodera. Konkurencyjny Cyfrowy Polsat miał nie obawiać się nc+, tymczasem rusza z mocną kampanią wizerunkową. Czy nowa platforma powalczy także cenami?

nc+
REKLAMA

Otwarte pozostaje pytanie, czy już w czwartek abonenci n-ki i Cyfry+ otrzymają możliwość migracji do nowej oferty albo w ramach obecnych umów dostaną nowe kanały. W tej chwili trwają porządki na transponderach satelitarnych. Dodawane jest odpowiednie kodowanie, np. kanały grupy Canal+ otrzymały system conax, tak by wkrótce mogli go odbierać abonenci telewizji n.

REKLAMA

Według najnowszych plotek oferta nc+ ma być niezwykle elastyczna. Abonenci będą mieli szeroki wybór pakietów w różnych zakresach cenowych. Nie należy spodziewać się znaczących obniżek i wojny cenowej. Prawdopodobnie będzie jednak wiele progów cenowych, dzięki czemu każdy zainteresowany otrzyma możliwość dobrania oferty dopasowanej do swoich potrzeb. Zapewne nadal nie będzie to wybór pojedynczych kanałów, jednak zakres pakietów ma być całkiem spory.

Zachowana ma być także oferta pre-paid podobna do tej obecnej w telewizji n. Pozostają także kwestie sprzętowe, prawdopodobnie głównymi dekoderami będą urządzenia ADB dostępne do tej pory w platformie n. Nie jest znany sposób instalacji multiroomu czy dostępność modułów CI. Prawdopodobnie moduły będą dostępne, ponieważ w ostatnich latach stają się one standardem i to telewizory coraz częściej przejmują rolę dekoderów.

Cyfrowy Polsat też chce zwrócić na siebie uwagę i zawalczyć o klientów platformy n i Cyfry+ rozwiązujących umowy. W mediach rusza kampania podkreślająca dodanie w ostatnim czasie 20 nowych kanałów telewizyjnych, ofertę kanałów HD, a także multiroom, dekodery z PVR oraz dostęp do usług Ipla, HBO Go i innych usług VOD.

Jak wcześniej pisałem Cyfrowy Polsat nie powinien się obawiać nc+. Trzon oferty połączonych platform to kanały premium, a pod tym względem oferta CP jest dość skromna. W nowych spotach słonecznej platformy widać jednak akcent na technologiczne aspekty usługi. Cyfrowy Polsat chce tym pokazać abonentom konkurencji, zwłaszcza n, że u nich też są dostępne kanały w wysokiej rozdzielczości, wypożyczalnia filmów na życzenie czy dekoder z nagrywarką. Cyfrowy Polsat zdaje się mówić „Hej, nie jesteśmy technologicznymi outsiderami".

Taka kontrkampania ma sens, choć zainteresowani powinni i tak uważać na sprzęt oferowany przez Cyfrowy Polsat. Próżno tam szukać szybkiego i intuicyjnego menu. Nie ma jednak wątpliwości, że w ostatnich latach Cyfrowy Polsat pod względem technologicznym znacząco się rozwinął. Pytanie co pokaże nc+, a należy spodziewać się m.in. zaawansowanej aplikacji mobilnej łączącej cechy aplikacji nGo i Cyfry+.

REKLAMA

Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu szacuje, że każdego roku platformy telewizyjne rywalizować będą o pół miliona abonentów. Nie będą to jednak nowi użytkownicy płatnej telewizji, a osoby zmieniające operatorów. Pierwsza poważna rozgrywka o klienta zacznie się w kwietniu, kiedy to abonenci będą mogli wypowiadać umowy ze względu na zmiany w regulaminie.

Już wkrótce okaże się, czy Cyfrowy Polsat ma szansę zyskać znaczącą grupę abonentów i czy będzie musiał obawiać się oferty nc+. Choć za oknami wiosny nie widać, to w jej kalendarzowe rozpoczęcie poznamy szczegóły nowej platformy.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA