Wielkie połączenie platform satelitarnych stało się faktem - nie ma Cyfry+ i n, jest nc+
W ostatnim dniu listopada doszło do finalizacji jednej z najważniejszych transakcji na polskim rynku medialnym. Grupa Canal+ oraz Grupa TVN podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Oznacza to zmiany udziałowe i personalne w strukturze TVN, a także fuzje platform satelitarnych. Widzowie odczują te zmiany jednak dopiero w kolejnych miesiącach.
Do wiosny 2013 na rynku pojawi się oferta połączonej platformy. Będzie ona nosić nazwę nc+, co ma symbolizować połączenie Cyfry+ oraz n, jednak już dziś mówi się, że w przyszłości spodziewać możemy się kolejnego rebrandingu na nazwę bardziej kojarzoną z grupą Canal+. Podział udziałów w nowym podmiocie jest następujący: Grupa UPC 17%, Grupa TVN 32% oraz Grupa Canal+ 51%. Satelitarna platforma będzie miała na starcie 2,5 miliona abonentów i oferować będzie pokaźną ilość treści premium zarówno jeśli chodzi o materiały filmowe, jak i prawa do transmisji sportowych.
Największą niespodzianką ogłoszenia sfinalizowania umów nie była nazwa nowej platformy, a skład zarządu. Gdy rok temu podawano informację o planach połączenia platform zakładano, że Markus Tellenbach będzie prezesem nowego podmiotu. Tymczasem pozostał on na stanowisku prezesa Grupy TVN, a prezesem nc+ został Julien Verley, dotychczasowy wiceprezes Grupy Canal+ we Francji odpowiedzialny za strategię i finanse. Do zarządu platformy wejdą Christian Anting oraz Artur Przybysz z zarządu ITI Neovision odpowiedzialnej za telewizję n oraz Nicolas Dandoy i Beata Mońka z Grupy Canal+.
Dla widzów nic się nie zmieni jeszcze przez kilka najbliższych tygodni. Dopiero na przełomie lutego i marca możemy oczekiwać konkretów związanych z nową ofertą dla przyszłych i obecnych abonentów. Pewne jest to, że w platformie znajdą się liczne ekskluzywne treści, jednak do wiosny nie możemy liczyć na poznanie struktury pakietów oraz cen. A to cena będzie odgrywała decydującą rolę w przypadku nowego wielkiego podmiotu. Miejmy nadzieje, że mimo zmniejszeniu konkurencji ceny nie ulegną znaczącym podwyżkom i zostanie utrzymany rozwój technologiczny znany z początków platformy n.
To transakcja która w przyszłości wpłynie także na same kanały TVN oraz cały rynek medialny. Spider’s Web śledził przebieg tych zmian od pierwszych plotek związanych z planami sprzedaży grupy TVN aż po zmiany które zachodziły w ciągu ostatniego roku. Finalizacja umów ma ważny wymiar biznesowy, natomiast widzowie muszą uzbroić się w cierpliwość. Platforma nc+ oficjalnie wystartuje dopiero za kilka miesięcy.