REKLAMA

Edipresse coraz mocniejsze w sieci - teraz z gotujemy.pl

Gotujmy.pl to znakomity serwis z przepisami na różne potrawy, którego - jak na samca alfa (i dwie lewe w kuchni ręce) przystało - nigdy wcześniej nie widziałem na oczy. Nie zmienia to jednak faktu, że swoich fanów ma, a dziś jest bohaterem dnia jako nowy nabytek w rękach Edipresse. 

Edipresse buduje poważną grupę o gotowaniu, kosmetykach, modzie i wychowywaniu dzieci.
REKLAMA

Transfer z rąk grupy Next.pl do Edipresse to prawdopodobnie największe wydarzenie na rynku internetowych kulinariów w ostatnich latach. Jak czytamy w informacji prasowej, gotujmy.pl to 749 509 realnych użytkowników generujących 5 724 976 odsłon. Znajduje się tu ponad 120 000 ilustrowanych przepisów kulinarnych dodawanych i ocenianych przez użytkowników.

REKLAMA

Transfery tego typu witryn są dość niecodzienne, ale Edipresse bardzo poważnie kompletuje złotą jedenastkę serwisów internetowych dla kobiet. Wcześniej wzmocnił się między innymi serwisem wizaz.pl, a całkiem niedawno do kompletu dorzucono niania.pl i we-dwoje.pl. Takie połączenie może doprowadzić do utworzenia naprawdę sensownej grupy medialnej w Polsce, bardzo konkurencyjnej wobec podkradających sobie te same pomysły portali.

Choć kobiety mają smartfony, grają w gry i oglądają piłkę nożną, nie będę się starał wznosić na wyżyny bzdurnej politycznej poprawności. Edipresse buduje poważną grupę o gotowaniu, kosmetykach, modzie i wychowywaniu dzieci. To jest strzał w dziesiątkę adresowany w kierunku coraz tłumniej goszczących w sieci nowoczesnych kobiet, głównie z dużych miast, ale nie tylko.

Duże portale traktują kobiety nie jako internautę, a jako "niszę zainteresowań". Może nieco demonizuję, w dużej jednak mierze dla Onetu, Wirtualnej Polski czy Gazeta.pl kobieta jest grupą docelową, a nie internautą, równoważnikiem gracza, miłośnika literatury czy motoryzacji. Edipress ewidentnie ma ambicję stworzenia czegoś więcej, wycinka sieci "z kobiecego punktu widzenia", często od kobiet dla kobiet, ale nie tylko. Bez udziwniania.

Podoba mi się taka inicjatywa i sam jestem ciekaw, co jeszcze pojawi się w katalogu wydawnictwa. Skoro ciekawe rzeczy mamy już za sobą, poczuwam się w obowiązku do przytoczenia niezwykle ciekawych wypowiedzi samych zainteresowanych.

REKLAMA

„Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię dynamicznego rozwoju struktur internetowych. Mamy dobrze rozwijające się sekcje kulinarne na m.in. Polki.pl, Wizaz.pl  i Babyonline.pl. Uznaliśmy, że należy wzmocnić nasze portfolio samodzielną witryną dedykowaną gotowaniu i przepisom.” komentuje Karolina Stępczyńska – dyrektor On-Line wydawnictwa Edipresse Polska S.A.

Prezes zarządu Next.pl, Piotr Łuczak następująco uzasadnia transakcję: „Sprzedaż Gotujmy.pl to wynik porządkowania oferty internetowej Next.pl. Obecnie koncentrujemy się na rozwoju portalu poradniczego Wieszjak.pl.”.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA