ACTA – temat numer 1 we wszystkich mediach
Press-Service Monitoring Mediów udostępnił dane obrazujące skalę zamieszania, jakie wywołał temat ACTA w mediach tradycyjnych i internecie.
Przez tydzień od 20 do 26 stycznia tego roku we wszystkich polskich mediach pojawiło się 12.8 tysiąca publikacji dotyczących międzynarodowego porozumienia ACTA. Najaktywniejszym kanałem pozostaje internet, gdzie zostało wygenerowanych 9.6 informacji w tym temacie.
W tym samym czasie w radiu i telewizji temat ochrony przed naruszaniem własności intelektualnej podjęto 2639 razy. W prasie kwestie ACTA zostały poruszone 582 razy.
Duża część publikacji w mediach dotyczy krytyki porozumienia. Jest ona znaczenie większa od merytorycznych dyskusji na temat samej umowy i jej treści.
Medialny szum w internecie wokół tej sprawy nie gaśnie. Tylko 27 stycznia do południa pojawiło się 1.5 tysiąca materiałów o ACTA w serwisie społecznościowym Facebook.
Co ciekawe w tym samym czasie, od 19 do 23 stycznia, poparcie dla Platformy Obywatelskiej wzrosło o 1 punkt procentowy.
Tymczasem strona Jestem Przeciw ACTA, która ruszyła parę dni temu, zebrała już dane ponad 295 tysięcy internautów będących przeciwko porozumieniu.