Google daje plusa… w Newsweeku
Długo musiałem czekać, aby dorobić się zajawki swojego tekstu na okładce "Newsweeka" (pierwszy raz pojawiłem się w "Newsweeku" w lipcu 2008 r.), ale w końcu jest - mój najnowszy tekst o Google+ promowany jest wśród czterech innych tematów na najbardziej eksponowanym miejscu tygodnika. Tekst pt. "Google daje plusa" ("Newsweek Polska" (30/11)) traktuje o potencjale społecznościowej wycieczki Google'a w kontekście walki z Facebookiem o rząd dusz internautów. Tekst opublikuję na Spider's Web w najbliższą niedzielę, tj. 31 lipca. Tymczasem wszystkich zainteresowanych moim tekstem odsyłam do kiosków, po e-wydanie lub do zakupu wewnątrz aplikacji na iPadzie lub Samsungu Galaxy Tabie.
Aby Was zachęcić do zakupu, zareklamuję tzw. lead oraz pierwszy akapit tekstu. Do niedawna najbardziej innowacyjna internetowa firma świata wyzwała Facebooka na decydujący pojedynek. (<= tu kończy się lead; => tu zaczyna się tekst właściwy) W internecie zawrzało. Google udostępnił wersję testową swojego serwisu społecznościowego - Google+ oficjalnie zadebiutuje 31 lipca i choć na pierwszy rzut oka wygląda jak ulepszona wersja Facebooka, a oceny specjalistów są na razie niejednoznaczne, to serwis rzeczywiście może stanowić poważną konkurencję dla fenomenu Marka Zuckerberga. Późny debiut Google+ jest jednak jednocześnie dowodem, że Google stracił miano największego innowatora w internecie. Teraz firma Siergieja Brina i Larry'ego Page'a musi gonić konkurencję. A powodzenie lub niepowodzenie nowego serwisu społecznościowego może stanowić punkt zwrotny dla całej grupy. Albo wróci do gry silniejsza niż kiedykolwiek, albo powoli przekształci się w drugi Microsoft, firmę nierozumiejącą obecnego stanu rynku i strzelającą na oślep przejęciami za miliardy dolarów.
Czytaj dalej w "Newsweeku Polska" lub w najbliższą niedzielę na Spider's Web.