REKLAMA

Newsweek Polska na iPadzie - sukces czy porażka?

1298884062
Newsweek Polska na iPadzie – sukces czy porażka?
REKLAMA

Wydawca tygodnika "Newsweek Polska", z którym mam przyjemność regularnie współpracować, poinformował, że liczba pobrań aplikacji na tablet Apple'a wyniosła do tej pory 20 tys., a każde wydanie tygodnika kosztujące 0,79 eurocentów sprzedaje się w liczbie 700 kopii. To sukces, czy porażka?

REKLAMA

Przypomnijmy - "Newsweek Polska" debiutował w AppStore w październiku 2010 r. w formie aplikacji, za pomocą której można dokonywać zakupu kolejnych wydań tygodnika. Pierwsze wydanie na iPada zostało udostępnione za darmo; za kolejne trzeba było płacić 0,79 eurocentów. Dyrektor wydawnicza "Newsweeka" Eliza Witkowska uważa liczby "Newsweeka Polska" na iPadzie za duży sukces. W oświadczeniu prasowym czytamy m.in. - Nie spodziewaliśmy się aż tak dużego sukcesu na rynku, który w Polsce dopiero zaczyna się rozwijać. A start naszej aplikacji miał miejsce jeszcze przed oficjalną premierą iPada w naszym kraju.

Zostałem poproszony o komentarz do sprawy przez serwis Mediarun. Poniżej cała moja wypowiedź, która z oczywistych względów nie zmieściła się w pełnej wersji we wpisie Mediarun.

Liczby Newsweeka Polska na iPadzie są dobre. Z kilku względów. Jeśli 20 tys. użytkowników pobrało aplikację na tablet Apple'a, to oznacza to, że zrobił to całkiem spory odsetek wszystkich posiadaczy iPada w Polsce. To już jest sukces, głównie wizerunkowy.

REKLAMA

Myślę, że marka Newsweeka Polska dużo wygrała na tym, że jako pierwsze "poważne" polskie medium prasowe pojawiła się w App Store. I nawet jeśli średnia sprzedaż wydań Newsweeka w wersji na iPada na pierwszy rzut oka nie poraża wielkością, to należy pamiętać, że Newsweek korzysta z prawa pierwszeństwa na platformie, która ciągle ma nieprawdopodobnie dużą ekspozycję medialną. Dla potencjalnych reklamodawców to ważna wiadomość - marka Newsweeka Polska zyskuje na atrakcyjności, więc przy okazji własny przekaz reklamowy ma szansę na przebicie się do świadomości konsumentów.

Warto jednak pamiętać o jednym - tablet to nowy typ medium, który wymaga innej niż standardowej reklamy. Standardowe, statyczne reklamy znane z papierowych wydań gazety nie spełnią na iPadzie swojego przeznaczenia. Warto więc czasami zainwestować nieco więcej energii i środków w przygotowanie odpowiednio spektakularnych kreacji reklamowych, które w połączeniu z żywo komentowanym tabletem Apple'a odbiją się szerokim echem.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA