O drugiej bańce internetowej w Newsweeku
W najnowszym wydaniu tygodnika "Newsweek Polska" (24/11) opublikowany został mój tekst pod tytułem: "Druga bańka internetowa", który traktuje o… drugiej bańce internetowej. Na Spider's Web tekst opublikuję w najbliższą niedzielę, tj. 19 czerwca 2011 r. Zainteresowanych przeczytaniem tekstu wcześniej zapraszam do kiosku, po e-wydanie, do zakupu wewnątrz aplikacji Newsweeka na iPadzie oraz od tego wydania do wydania na tablet Samsung Galaxy Tab.
Zareklamuję tzw. lead oraz pierwszy akapit tekstu. Może Was skłoni do wydania kilku złotych (no..., posiadacze Galaxy Tabów nie muszą nic płacić, bo mają to wydanie Newsweeka za darmo w prezencie od wydawcy):
Facebook wycenia się dziś na 85 mld dolarów, więcej niż sieć McDonald's. To szaleństwo inwestorów na punkcie internetu nie może się dobrze skończyć. Nowojorska giełda zawrzała. LinkedIn jako pierwszy społecznościowy serwis internetowych zadebiutował w maju na parkiecie, a cena jego akcji w ciągu kilku godzin skoczyła z 45 do 94 dol. Po pierwszym dniu firma była warta 8,9 mld dol. (aktualnie 8,0 mld), mimo iż jej przychody wyniosły zaledwie 243 mln dol. na koniec 2010 r.
Gdzie tu logika? Otóż LinkedIn ma 100 mln użytkowników, a właśnie ich liczba to dziś największy fetysz internetu. To na tej podstawie powstają gigantyczne wyceny firmy, z których tylko nieliczne mają jakikolwiek pomysł na komercjalizację biznesu.
Czytaj dalej w Newsweeku lub w niedzielę na Spider's Web.