Klasyki

Ten Volkswagen T3 nie działa, ale kosztuje tyle, co nowy Transporter. O co tyle hałasu?

Klasyki 24.04.2024 84 interakcje
Marek Stawski
Marek Stawski 24.04.2024

Ten Volkswagen T3 nie działa, ale kosztuje tyle, co nowy Transporter. O co tyle hałasu?

Marek Stawski
Marek Stawski24.04.2024
84 interakcje Dołącz do dyskusji

Na portalu Ebay wystawiony został Volkswagen T3, który kosztuje tyle, co fabrycznie nowy Volkswagen Transporter. Sporo, ale ten konkretny egzemplarz to prawdziwy unikat.

Volkswagen T3 jest chyba najmniej lubianą generacją dostawczaków z Wolfsburga. Nie jest ikoną jak T1, czy T2 i każdy hipis przyzna mi rację). Nie zyskał również nieśmiertelności wśród samochodów roboczych jak T4 (jak wiadomo – nie ma kariery bez T4), ani T5 z powodu dość niepraktycznego umiejscowienia silnika z tyłu. Jednak prezentowany egzemplarz to prawdziwy unikat wśród T-trójek, który może zainteresować poszukiwaczy motoryzacyjnych białych kruków.

Więcej o unikatach z aukcji przeczytasz tutaj:

Transporter? Multivan? Vanagon!

Wyprodukowany został w 1988 r. W oczy rzuca się napis na pokrywie bagażnika, informujący z jaką wersją mamy do czynienia. Nie jest to Transporter, ani Caravelle, ani Multivan, ani nawet Westfalia. Jest to Vanagon – osobowa wersja Volkswagena T3 z rynku amerykańskiego. A dokładniej, jest to Vanagon Syncro, czyli odmiana z napędem na wszystkie koła.

fot. Ebay
Volkswagen T3 Oettinger
fot. Ebay
Volkswagen T3 Oettinger
fot. Ebay

Najciekawszy w Volkswagenie T3 jest silnik

Nie sądzę, żeby ktokolwiek przede mną wypowiedział takie zdanie. Jednakże w tym egzemplarzu, z tyłu nie znajdziemy ani zwykłego Wasserboxera, ani diesla 1.6. Ten VW ma 6-cylindrowy silnik bokser (lub płaski, czy leżący – jak kto woli) oznaczony kodem WBX6 o pojemności 3,2 litra i mocy 165 koni mechanicznych. Do busów montowała go firma Oettinger Sportsystems (nie mylić z marką piwa Oettinger Brauerei), zajmująca się tuningem samochodów koncernu Volkswagen AG. Niestety w ogłoszeniu znajdziemy informację, że brakuje jednej z dwóch głowic cylindrów, a  na szczęście jest drugi silnik – dawca. No cóż, nowy właściciel zacznie zabawę z autem od wizyty u mechanika.

Oettinger WBX6 silnik
fot. Ebay

VW został wystawiony w miejscowości Bad Berneck w Bawarii i ma na liczniku przebieg 226 tys. km. Sporo jak na drogiego klasyka. Jednakże, sprzedający informuje, że skrzynia biegów i silnik były wymieniane na przestrzeni lat, więc podany przebieg dotyczy samego samochodu. Ale mimo sporego „nalotu”, to karoseria i wnętrze są w świetnym stanie wizualnym.

Ze względu na połączenie 6-cylindrowego silnika od Oettingera, napędu 4×4 Syncro, oraz wersji eksportowej do Stanów Zjednoczonych, pojazd został sklasyfikowany jako „bardzo rzadki”. W parze z rzadkością musi iść wysoka cena – nie inaczej jest w tym wypadku. Właściciel podaje, że rzeczoznawca wycenił samochód na 46,4 tys. euro (200 tys. zł). Mimo to, on wystawił swój samochód na aukcję za okazyjne 39,5 tys. euro (170 tys. zł). To wciąż sporo, jak na dostawczaka z 1988 r. z dużym przebiegiem. Zatem, jeżeli szukasz samochodu do wożenia ziemniaków, to za te pieniądze możesz dosłownie kupić nowego Transportera z salonu. Ale jeżeli szukasz wyjątkowego youngtimera w praktycznym nadwoziu od Volkswagena, to ten Vanagon od Oettingera to propozycja idealna.

Volkswagen Transporter

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać