REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

W Niemczech można już rezerwować Toyotę GR Yaris. Do wyboru dwie wersje

To była ta dobra informacja. Zła - za najtańszą wersję Yarisa GR zapłacimy równowartość co najmniej 153 000 zł.

24.03.2020
18:40
toyota emisja CO2
REKLAMA
REKLAMA

Na tyle bowiem (33 200 euro) niemiecki oddział Toyoty wycenił wariant GR Yaris Basis, który można od teraz rezerwować. Piotr Szary, szacując w momencie premiery prawdopodobną cenę tego modelu, wykazał się więc trochę zbyt daleko idącym optymizmem, wskazując na przedział 110-130 tys. zł.

Toyota GR Yaris

Mało tego - jest jeszcze druga wersja, określana jako Toyota GT Yaris z pakietem High-Performance. Za nią zapłacimy już równowartość 174 000 zł (37 690 zł).

Dobra wiadomość na pocieszenie - najem GR Yarisa ma w Niemczech kosztować miesięcznie niecałe 300 euro.

Czym różni się GR Yaris Basis od GR Yaris High-Performance?

Toyota GR Yaris

Jeśli ktoś chciałby postawić swoje pieniądze na to, że różnią się mocą, to właśnie by je przegrał. Obie odmiany napędzane są przez trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,6 litra, generujący 261 KM i 360 Nm. W obu przypadkach moc przekazywana jest na obie osie.

Jaka jest więc różnica? Głównie chodzi o wyposażenie. Wersja bazowa oferuje m.in. 18-calowe felgi, systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense 2.0, CarPlay i Android Auto, wybór trybów jazdy (Sport, Normal i Track), a także przyciemniane tylne szyby i zawieszenie sportowe.

Droższa odmiana oferuje inne felgi (aczkolwiek dalej 18-calowe), wyczynowe zawieszenie, lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

GR Yarisa można zamówić w jednym z czterech kolorów - białym, czerwonym, szarym oraz srebrnym. Dostępność lakierów nie zależy od wybranej wersji wyposażenia.

Co jeszcze warto wiedzieć o GR Yarisie?

Toyota GR Yaris

Chociażby to, że w segmencie gorących miejskich pudełek ma jeden z najlepszych stosunków mocy do masy (masa GR Yarisa - 1280 kg). Częściowo pomogło tutaj zastosowanie włókna węglowego (dach) i aluminium (maska, drzwi, klapa bagażnika).

GR Yaris jest też naprawdę szybki jak na tego typu auto (5,5 s), rozpędza się do 230 km/h, a za zmianę biegów odpowiada 6-biegowa przekładnia manualna. Żadnych automatów - w końcu to część zabawy.

Do zabawy przyłącza się też napęd na obie osie. W trybie Normal rozdziela napęd na przednią i tylną oś w proporcjach 60:40. W trybie Sport ten stosunek zmienia się już na 30:70, natomiast w trybie Track osiągana jest idealna równowaga - 50:50.

Z zewnątrz (szczególnie) i w środku trudno przy tym pomylić GR Yarisa z cywilną wersją. Troje drzwi, wielki grill, wielkie felgi, a do tego sporo sportowych akcentów - nie jestem przesadnie wielkim fanem którejkolwiek generacji niewielkiej Toyoty, ale w tym przypadku nawet ja muszę przyznać, że wygląda to bardzo dobrze.

REKLAMA

I pewnie jeszcze lepiej jeździ, w związku z czym trudno mi zakończyć ten tekst inaczej, niż zrobił to Piotrek Szary:

Jeździłbym.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA