Bezpieczeństwo ruchu drogowego / Wiadomości

Scala zamówień policji pokazuje, jak jest na polskich drogach. Skoda gadać, bo nie jest Superb

Bezpieczeństwo ruchu drogowego / Wiadomości 16.11.2023 193 interakcje

Scala zamówień policji pokazuje, jak jest na polskich drogach. Skoda gadać, bo nie jest Superb

193 interakcje Dołącz do dyskusji

Policja chwali się nowym sprzętem. Do służby trafi aż 100 nowych samochodów marki Skoda. Wśród nich będzie 17 egzemplarzy modelu Superb oraz aż 83 sztuki jej mniejszej siostry – Skody Scala. Auta mają nowe oznakowanie.

Zacznijmy od większej Skody Superb. Każdy z 17 egzemplarzy ma pod maską 2-litrowy silnik o mocy 280 KM, napęd na obie osie i automatyczną skrzynię biegów. Dzięki temu radiowóz może przyśpieszać od zera do stracenia prawa jazdy w terenie zabudowanym (jeżeli obowiązuje ograniczenie do 50 km/h) w 5,3 sekundy. Bez koguta na dachu taka maszyna potrafi rozpędzić się do 250 km/h. To bardzo poważne osiągi – miejmy nadzieję, że będą one bardziej pomocą niż przeszkodą dla funkcjonariuszy podczas wykonywania codziennych czynności.

Radiowozy Scala i Superb

Dużo spokojniejszą konfigurację mają 83 radiowozy Skoda Scala. W tych pojazdach policja zdecydowała się na wybór 150-konnych silników benzynowych 1.5 sparowanych z dwusprzęgłowymi, automatycznymi skrzyniami biegów DSG. To zdecydowanie bardziej oszczędnie i życiowo skonfigurowane samochody. 150 KM w Scali zapewnia przyśpieszenie od zera do 100 km/h na poziomie 8,2-8,3 sekundy. W codziennej pracy to zdecydowanie wystarczy, a ten samochód zużywa na co dzień zdecydowanie mniej paliwa. Pojazdy mają bezpieczny napęd na przód – moim zdaniem trudniej rozbić auto z napędem na przednią oś niż takie z 4×4.

Do nowości należy również oznakowanie radiowozów. Srebrne auta otrzymają sporą dawkę limonkowej okleiny, co ma sprawić, że radiowozy będą jeszcze lepiej widoczne na drodze. Oto jak będą wyglądały nowe policyjne Skody:

Nowy system miar – Superb Scala mandatowa

Oprócz radiowozów do służby wcielone zostanie również sto laserowych mierników prędkości z rejestracją obrazu LTI 20/20 TruCAM II. Mają one umożliwić „precyzyjne wykonanie pomiaru z większej odległości, a także podanie sygnału do zatrzymania z odpowiednim wyprzedzeniem, co zapewni możliwość płynnego i bezpiecznego zatrzymania pojazdu w warunkach wzmożonego ruchu drogowego.” Czy tak faktycznie będzie? Nie wiem, ale statystyki mandatów z pewnością to odzwierciedlą.

Większość środków wydanych u polskiego importera samochodów marki Skoda pochodzi ze środków unijnych. Policja podaje, że chodzi o projekt „Bezpieczniej na drogach – nowoczesny sprzęt dla polskiej Policji etap II” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wartość projektu opiewa na kwotę 22 394 317,70 zł, z tego finansowanie ze środków Unii Europejskiej wyniosło 19 035 170,04 zł, natomiast współfinansowanie z budżetu państwa to 3 359 147,66 zł.

Źródło: policja.pl

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać