Wiadomości

Polska nową Panamą? Rosnąca popularność Toyot na to wskazuje

Wiadomości 10.02.2020 157 interakcji
Piotr Szary
Piotr Szary 10.02.2020

Polska nową Panamą? Rosnąca popularność Toyot na to wskazuje

Piotr Szary
Piotr Szary10.02.2020
157 interakcji Dołącz do dyskusji

Stało się. Toyota zrzuciła Skodę z 1. miejsca podium, jeśli chodzi o sprzedaż nowych samochodów w Polsce. Nasz kraj dołącza zatem do takich krajów jak Peru i Panama, gdzie Toyoty też rządzą w statystykach sprzedaży.

To była kwestia czasu. Już w grudniu 2019 r. w naszym kraju zarejestrowano 6326 Toyot – zaledwie o 9 egzemplarzy mniej niż w przypadku Skody. Wraz z początkiem nowego roku nastąpiło przetasowanie na szczycie i teraz to japońska marka zajmuje najwyższą pozycję w kategorii liczby zarejestrowanych nowych aut, o czym poinformował IBRM Samar.

Z salonów w styczniu wyjechało dokładnie 6700 Toyot.

To wzrost o pokaźne 35 proc. w porównaniu do stycznia 2019 r., ale powód do radości Japończycy mają jeszcze jeden: Skoda w styczniu sprzedała 5631 aut, dystans do nadrobienia ma więc pokaźny. Co więcej, Toyota jest jedną z niewielu marek w rankingu, które odnotowały wzrost sprzedaży. Rynek w porównaniu do sytuacji sprzed roku skurczył się o blisko 14 proc., w styczniu 2020 r. sprzedano niespełna 39,5 tys. aut osobowych. Udział Toyoty w rynku sięgnął 16,96 proc. (rok temu było to 10,77 proc.).

Liderem rankingu pozostaje nowa Corolla.

Toyota Corolla sprzedaż

2053 takie auta wyjechały z salonów w zeszłym miesiącu. Co ciekawe, na 2. miejscu zestawienia znalazła się dotychczasowa, kończąca swą rynkową karierę Toyota Yaris, która zamknęła miesiąc wynikiem 2016 aut. W Top 10 znalazły się także modele RAV4 (na 5. miejscu, za Skodami Octavia i Fabia) i C-HR (na 10.).

Powyższe wyniki dotyczą całkowitej sprzedaży poszczególnych aut. W przypadku osób indywidualnych kolejność była nieco inna: na 1. miejscu wylądował miejski Yaris (1241 aut), na 2. Corolla (655 egzemplarzy), a na 3. – ulubieniec niektórych naszych czytelników, Fiat Tipo (z wynikiem 511 aut). Na kolejnych dwóch miejscach znalazły się Hyundai Tucson i Skoda Octavia.

Toyota Corolla sprzedaż
„Pogłoski o mojej śmierci są mocno przesadzone.” – Fiat Tipo, styczeń 2020 r.

W pierwszej piątce aut kupowanych przez firmy też znalazły się tylko modele japońskie i czeskie. Wygrała Corolla, ścigana przez Octavię. Kolejne pozycje zajęły: Toyota Yaris, Skoda Fabia i Skoda Superb.

Gruntowne odświeżenie gamy modelowej najwidoczniej wychodzi Toyocie na dobre.

Pytanie brzmi, do jakiego poziomu wzrośnie popularność tej marki w naszym kraju. Już teraz rynkowy udział jest niewiele mniejszy niż w przypadku Peru (19,6 proc. w 2019 r.) i Panamy (19,7 proc.). Na wyniki takie jak w Jemenie (93,9 proc.!) nie ma oczywiście co liczyć, ale jeśli wzrosty sprzedaży będą podobne do dotychczasowych, to niedługo może się okazać, że co 5. nowo zarejestrowany samochód w Polsce jest tej marki.

Warto pamiętać, że Toyota od dłuższego czasu wycofuje się z silników wysokoprężnych, w zamian oferując napęd hybrydowy. Wygląda na to, że wielu polskim klientom to zupełnie nie przeszkadza i stanowi to dla nich dobrą alternatywę dla diesli.

Gorąco liczę na coś specjalnego na polskim rynku.

Mniejsza o nowego Yarisa GR (na którego oczywiście też czekam), ale może by tak wprowadzić u nas – w ramach wdzięczności dla narodu polskiego – taką Toyotę Alphard 3.5 V6?

Toyota Corolla sprzedaż
Ależ to jest paskudne. Ależ bym tym jeździł.

Pokraczny i absurdalnie szybki van to dokładnie to, czego nam potrzeba. Podobnie jak terenowego FJ Cruisera. No i sprzedaż Toyoty w Polsce wzrośnie wtedy o kolejne 7 samochodów (7 sztuk FJ i zero Alphardów). Profitu brak, ale wszyscy by o tym mówili!

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać