Wiadomości

Toyota pokazała RAV4 Plug-in Hybrid. W gamie marki szybsza jest tylko Supra

Wiadomości 20.11.2019 150 interakcji
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 20.11.2019

Toyota pokazała RAV4 Plug-in Hybrid. W gamie marki szybsza jest tylko Supra

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk20.11.2019
150 interakcji Dołącz do dyskusji

Podczas salonu samochodowego w Los Angeles Toyota pokazała RAV4 z wtyczką. Ten wóz ma być „naj” w każdym aspekcie – czyli najmocniejszy, najszybszy i najbardziej oszczędny.

Słowa „RAV4” i „osiągi” nigdy nie chodziły w parze. Owszem, na rynku amerykańskim oferowano kiedyś ten model z silnikiem 3.5 V6. Miał 269 KM, ale to u nas kompletna egzotyka. Tymczasem właśnie zaprezentowana wersja Plug-in Hybrid ma szanse stać się całkiem popularna. Ma 306 KM, co czyni ją najmocniejszą odmianą w długiej historii modelu.

Wśród Toyot szybsza jest tylko Supra.

Od 0 do 100 km/h nowa wersja ma przyspieszać prawdopodobnie w 6,2 s. Na oficjalne dane musimy poczekać do końca procesów homologacyjnych. Amerykanie, którzy podają przyspieszenie do 60 mil na godzinę (czyli do 96 km/h) będą mogli przechwalać się jeszcze bardziej imponującym wynikiem – 5,8 s. Piątka z przodu w rodzinnym SUV-ie? To rzeczywiście robi wrażenie. Dla porównania, „zwykłe” RAV4 Hybrid rozpędza się o ponad dwie sekundy wolniej.

toyota rav4 plug-in hybrid 2020

Ale osiągi to nie wszystko. W końcu nie mówimy o wersji typowo sportowej, z kubłami w środku i ze strzelającym wydechem. Dlatego w informacji prasowej na temat tej RAV4, Toyota jednym tchem z danymi dotyczącymi przyspieszenia, używa także słowa „najoszczędniejszy”.

Zasięg w trybie całkowicie elektrycznym ma wynosić 60 kilometrów. Obliczono, że typowy dzienny przebieg większości Europejczyków wynosi 50 km. RAV-ce zostaje więc jeszcze spory zapas.

toyota rav4 plug-in hybrid 2020

Prognozowane, średnie zużycie paliwa ma z kolei wynosić zaledwie 2,61 litra na 100 km, Równie istotnym parametrem jest średnia emisja CO2. Toyota mówi o mniej niż 30 gramach na kilometr.

Moc silnika spalinowego jest taka sama, jak w „zwykłej” wersji.

toyota rav4 plug-in hybrid 2020

W „zwykłej”, czyli w hybrydzie bez wtyczki. Tam jednostka benzynowa osiąga 176 KM. Ale tutaj, dzięki „elektrykowi”, łączna moc układu jest o ponad 80 KM wyższa niż w znanej nam odmianie.

Co jeszcze warto napisać o RAV4 Plug-in Hybrid? Na pewno trzeba wspomnieć o zawieszeniu, które ma być „usportowione”, czyli dostosowane do pokaźnej mocy tej wersji. Seryjny będzie też zaawansowany napęd na cztery koła, sprawiający, że taka Toyota poradzi sobie także poza asfaltem. W środku zagości (po raz pierwszy w tym modelu) kolorowy wyświetlacz head-up.

toyota rav4 plug-in hybrid 2020

Rozpoczęcie sprzedaży jest planowane na drugą połowę 2020 roku.

Debiut RAV4 „z wtyczką” odbył się na salonie w Los Angeles, ale ta wersja trafi również do Europy. W końcu Toyota ma szanse w ten sposób upiec kilka pieczeni na jednym ogniu. Nie dość, że zarobi i poprawi swój wizerunek, oferując tak szybką wersję, to jeszcze obniży średnią emisję CO2 w gamie. A że niektórzy klienci pewnie wcale nie będą ładować auta? To już nie jest problem producenta.

toyota rav4 plug-in hybrid 2020

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać