Wiadomości

Najważniejsza zmiana w tym roku. Lamborghini ma nowe logo

Wiadomości 29.03.2024 12 interakcji

Najważniejsza zmiana w tym roku. Lamborghini ma nowe logo

Paweł Grabowski
Paweł Grabowski29.03.2024
12 interakcji Dołącz do dyskusji

Uwaga, mam dla was komunikat. Lamborghini ma nowe logo. Nasi styliści donoszą, że jeżeli masz samochód ze starym, to nadaje się on wyłącznie do złomowania. 

Logo marki to rzecz kluczowa, ale ulegająca różnym modom. Wielkie firmy chcą iść ze swoją identyfikacją wizualną z duchem czasu i aktualizują swoje loga stoswanie do panującej mody. Kilkanaście lat temu widzieliśmy zalew trójwymiarowych emblematów, bo wyszliśmy z epoki pikseli w świat pełen 3D. Lata 2000 – 2020 to świetny czas dla emblematów, każdy na swój sposób był wyjątkowy. Aż przyszedł czas pandemii i wielkich zmian, gdy okazało się, że większość czasu w internecie spędzamy trzymając w ręku smartfona. Razem z tym odkryciem przyszedł czas na zmiany.

Swoje nowe logo zaprezentowały wszystkie popularne marki. Ich wspólnym wyróżnikiem było to, że stały się całkowicie płaskie. Zniknęła trójwymiarowość, zabawa głębią. Ma być prosto, czytelnie, płasko i pionowo, tak żeby użytkownik smartfona miał jak najlepsze wrażenia wizualne. Nie podoba mi się ta zmiana, ale w tym momencie jestem jak ten stary człowiek krzyczący na chmury. Niczego nie zmienię, muszę brać, to co jest. Zmiany właśnie dotarły do Włoch.

Lamborghini ma nowe logo

Podczas gdy szczyt zmian logotypów przypadał na 2021 – 2022 r., to na Półwyspie Apenińskim czas płynął wolniej. Włosi musieli najpierw wypić kawę, zjeść ciastko, odwiedzić mamę, odwiedzić kochankę, odpocząć i wypić kolejne kawy i dopiero wtedy mogli zabrać się do pracy. Efekt wygląda tak:

nowe logo lamborghini

Nowe logo Lamborghini wpisuje się w trend. Jest płasko, ale jednocześnie oszczędniej w formie. A teraz czas na moją ulubioną część – informację prasową. Przeczytałem w niej, że logo jest częścią nowej transformacji, która ucieleśnia nowy kierunek Lamborghini, skupiony na zrównoważonym rozwoju i dekarbonizacji.

Nowe logo, zaprezentowane dzisiaj i używane we wszystkich oficjalnych kanałach firmy, zostało na nowo zdefiniowane poprzez szerszy krój pisma Lamborghini niż jego poprzednik oraz minimalistyczne, ale odważne kolory. Dlatego też czerń i biel zostały ponownie potwierdzone jako barwy podstawowe, symbolizujące wyraźną tożsamość marki, natomiast żółty, wraz z wprowadzeniem koloru złotego, stał się kolorem akcentującym. Ta odświeżona wersja logo staje się integralną częścią charakterystycznej tożsamości firmy i będzie stosowana również w przyszłych samochodach. Dodatkowo kultowy byk znajdujący się pośrodku logo przeszedł poważną transformację. Po raz pierwszy będzie istnieć indywidualnie w cyfrowych punktach styku firmy, oddzielony od klasycznej tarczy, aby nadać mu jeszcze większe znaczenie.

Ale to nie koniec zmian. W mediach społecznościowych marka ma używać czarno-białego loga. Wygląda tak:

nowe logo lamborghini

Podoba mi się najbardziej. Gdy już pierwsze moje własne Lamborghini Urus będzie czekać na mnie za rogiem, to zamontuję mu właśnie takie logo.  Będzie świetnie wyglądać na zielonym samochodzie.

Więcej o Lamborghini przeczytasz w:

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać