Wiadomości

Nowe BMW serii 4 i BMW M4 wjeżdżają na salony. Operacja plastyczna się udała

Wiadomości 31.01.2024 23 interakcje

Nowe BMW serii 4 i BMW M4 wjeżdżają na salony. Operacja plastyczna się udała

Paweł Grabowski
Paweł Grabowski31.01.2024
23 interakcje Dołącz do dyskusji

Nowe BMW serii 4 i Nowe BMW M4 wjeżdżają na salony. Od razu poznasz, że masz przed sobą nowe modele, bo zmian jest sporo. To była wyjątkowo udana operacja plastyczna.

Nie ma sensu się rozwodzić nad tym, czy kierunek stylistyczny jaki obrało parę lat temu BMW był słuszny, bo jak pokazują statystyki sprzedaży, modele z tzw. bobrem sprzedają się jak złe, w Monachium strzelają korki od szampana po każdym miesięcznym podsumowaniu wyników. Sam należałem do krytyków tego designu, ale po pierwszym ujrzeniu na żywo nietypowego grilla doszedłem do wniosku, że w rzeczywistości jest o wiele lepiej niż na zdjęciach i nie dziwię się ludziom, którzy wydają swoje pieniądze na modele z tym frontem. BMW postanowiło kuć żelazo, póki jest gorące i właśnie odświeżyło wygląd dobrze znanych modeli.

nowe bmw 4

Na pierwszy ogień idzie nowe BMW serii 4

Nowy model poznamy po zmienionych światłach z przodu, które teraz mają jeden moduł diodowy odpowiedzialny za światła mijania i drogowe, a dwa moduły diodowe przejmują funkcję świateł pozycyjnych i kierunków. Wyglądają zdecydowanie na nowocześniejsze. Za dopłatą dostępne są adaptacyjne matrycowe reflektory. Jeżeli chcecie, to możecie dokupić pakiet M Shadow Line, który charakteryzuje się ciemnymi wstawkami w środku.

nowe bmw 4

nowe bmw 4

Słabsze wersje silnikowe mają matowe obramowanie grilla, a jego wypełnienie jest typu mesh, czyli siatkowe. Wersja M440i ma błyszczącą ramkę wokół grilla, a jego wypełnienie to poziome paski ze znaczkiem M. Ta wersja otrzymała również trapezoidalne końcówki wydechu.

nowe bmw 4

Zmieniły się również lampy z tyłu, w wersji M440i w standardzie są laserowe, a w niższych opcjach silnikowych trzeba za nie dopłacić. Zrobiłbym to, bo wtedy światła wewnątrz lamp wyglądają jakby były trójwymiarowe.

nowe bmw 4

nowe bmw 4

nowe bmw 4

Do palety trafiły nowe kolory oraz nowe obręcze. W środku mamy nową dwuramienną kierownicę, nowe dostępne tapicerki. Żeby mieć trójramienną kierownicę musimy dokupić pakiet M. Zmalała liczba przycisków, bo teraz klimatyzację obsługuje się za pośrednictwem wyświetlacza.

nowe bmw 4

nowe bmw 4

Pominę obowiązkowe w każdej informacji prasowej wzmianki o zrównoważonym rozwoju, ale jakby was to interesowało, to więcej materiałów pochodzi z recyklingu, proces produkcji wydziela mniej CO2. Poza tym BMW podpowiada jak jeździć, żeby mniej zużywać paliwa, ale umówmy się, że nie po to kupujesz coupe od bawarskiego producenta, żeby jeździć o kropelce. A jeżeli to jednak robisz, to masz zdecydowanie dziwne hobby.

nowe bmw 4

Wszystkie wersje silnikowe sparowano z 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic. Wersje silnikowe się nie zmieniły.

nowe bmw 4

Zmiany dosięgły również nowe BMW M4

Od razu powiem – nie rozumiem i nie chcę rozumieć tej grafiki na masce. Nie podoba mi się, ale przynajmniej nikt nie będzie miał wątpliwości, że w lusterku widzi potwora. Na szczęście grafika jest opcjonalna.

nowe bmw 4

nowe bmw 4nowe bmw 4

nowe bmw 4

Podobnie jak w serii 4 zmieniły się reflektory, tylko tutaj są bardziej agresywne.

nowe bmw 4

nowe bmw 4

Ale dobra, czas na danie główne – silniki. BMW M4 występuje w trzech smakach – M4, M4 Competition i M4 Competition xDrive. W każdej znajdziemy sześciocylindrowy silnik benzynowy, ale mocno różniący się mocami. Podstawowy ma 480 KM, Competition z napędem na tył ma 510 KM, a Competition z napędem na wszystkie koła jest wzmocnione o 20 KM. Wszystkie modele mają prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h, ale jak wykupicie dodatkowy pakiet, to wskazówka sięgnie nawet 290 km/h. Pozostałe osiągi pozostały bez zmian.

nowe bmw 4

We wnętrzu znajdziemy nowe materiały i nową kierownicę.

nowe bmw 4

A więcej o BMW przeczytasz w:

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać