Wiadomości

Dalsze ukrywanie wyglądu Sorento nie miało sensu. Kia pokazała zdjęcia

Wiadomości 17.02.2020 173 interakcje
Adam Majcherek
Adam Majcherek 17.02.2020

Dalsze ukrywanie wyglądu Sorento nie miało sensu. Kia pokazała zdjęcia

Adam Majcherek
Adam Majcherek17.02.2020
173 interakcje Dołącz do dyskusji

Jak wygląda nowe Sorento wiemy już od kilku tygodni. Koreańczycy stwierdzili, że nie ma co czekać na marcową premierę w Genewie i opublikowali pierwsze, oficjalne zdjęcia.

Z twitterowych przecieków można było wywnioskować, że największy europejski SUV Kii stylistycznie czerpie garściami z amerykańskiego Telluride i… indyjskiego Seltosa. W porównaniu ze sprzedawanym obecnie modelem trzeciej generacji, nowe Sorento jest bardziej kanciaste i już na pierwszy rzut oka bardziej premium.

Kia Sorento

Nowa Kia Sorento – w każdą stronę większa.

O włos, ale zawsze. Siedmiomiejscowa Kia ma o 35 mm dłuższy rozstaw osi, o kilka milimetrów urosła też na długość, szerokość i wysokość. Podobno będzie znacznie przestronniejsza w środku – to efekt przeprojektowania elementów wnętrza. W komunikacie prasowym zwrócono uwagę, że słupek A przesunięto o 30 mm do tyłu, co ma sprawiać, że sylwetka auta będzie bardziej proporcjonalna. Nie chodzi przecież o to, by pod maską zrobić więcej miejsca na silnik.

Kia Sorento

Nowe Sorento – w każdą stronę bardziej luksusowe.

Dwukolorowe wnętrze wykończone skórą, ambientowe podświetlenie i wielkie ekrany – to pierwsze elementy, które rzucają się w oczy na zdjęciach wnętrza.

Kia Sorento

Ekrany są dwa – ten za kierownicą ma przekątną 12,3 cala, a dotykowy na szczycie konsoli centralnej – 10,25 cala. Kia po azjatycku nie ucieka od fizycznych przycisków i pokręteł – pozostawiono osobny panel klimatyzacji, a po obu stronach ekranów pozostawiono pokrętła do obsługi radia.

Wyróżnikiem nowego Sorento jest jeszcze pokrętło zastępujące dźwignię zmiany biegów. Tego eleganckiego gadżetu, kojarzonego raczej z drogimi SUV-ami z Wielkiej Brytanii, poskąpiono nawet w większym i droższym Telluride. 

Kia Sorento

Na liście elementów wyposażenia pojawią się chyba wszystkie możliwe systemy bezpieczeństwa. Podobno Sorento będzie pierwszym europejskim modelem Kii z funkcją automatycznego parkowania, którą bratni Hyundai chwalił się podczas ostatniego Superbowl.

Nowa Kia Sorento – w każdą stronę bliżej limitów CO2.

Jak każdy producent Kia musi radzić sobie z unijnymi limitami emisji spalin. By zbliżyć się do magicznych 95 g/km będzie sprzedawać Sorento ze zwykłym napędem hybrydowym i jako hybrydę plug-in. W obu jako główna jednostka napędowa pracować ma benzynowy silnik 1.6. Zwykła hybryda ma mieć w sumie ok 230 KM mocy, plug-in – ok. 260 KM. Kia nie podała informacji o zasięgu na prądzie, ale brytyjskie media spekulują, że może on wynieść nawet 65 km. 

Kia Sorento

Dla tych, którzy podróżują dużo i głównie po autostradach przygotowano wersję z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l i mocy ok. 200 km. 

Czy w Europie pojawi się wersja benzynowa bez wsparcia silnika elektrycznego i czy poza wersją 4×4 będzie można wybrać auto z napędem na przednią oś – tego dowiemy się pewnie z kolejnych informacji prasowych. 

Kia Sorento

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać