REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

Nowa Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio będzie szybsza niż myślisz, ale odda za to duszę diabłu

Nowa Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio będzie najszybszym wcieleniem, ale jest pewien problem. Czas urwany na torze lub na autostradzie stracicie pod ładowarką. Moja włoska dusza płacze nad rozrzuconym canelloni.

06.05.2024
10:14
alfa romeo novy suv
REKLAMA
REKLAMA

Tak naprawdę to nie mam włoskiej duszy, ale włoskie nazwy powodują u mnie zachwyt, łzy wzruszenia i sprawiają, że świat wygląda piękniej. A i pizzę lubię. Dlatego jeżeli widzę gdzieś w nagłówku włoskie słowa, to klikam, bo wiem, że znajdę tam ukojenie po ciężkiej majówce. Od jakiegoś czasu marką Alfa Romeo rządzi nią pan Imparato, który może i jest rodowitym Francuzem, ale chyba ma najbardziej włoską duszę, jaką mógłby mieć prezes marki. Śmiało mówi o swoich planach, wprowadził na rynek już dwa zupełnie nowe modele i nie zamierza na tym przestawać. Dzieje się tak dużo, że wszyscy są w szoku, najbardziej projektanci, bo musieli odstawić kawy i wziąć się do pracy.

QUADRIFOGLIO

Imparato tymczasem uwielbia udzielać wywiadów, a przy okazji zdradza w nich wizje, jakie ma na rozwój Alfy Romeo. Właśnie dowiedzieliśmy się trochę nowych rzeczy o Alfie Romeo Giulii Quadrifoglio. W tej pięknej historii o pięknym włoskim samochodzie jest niestety łyżka dziegciu.

Nowa Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ma być szybka i dawać radość z jazdy

Czyli robić to, co wspaniale robi aktualna generacja. Pojawi się na rynku za dwa lata i będzie najmocniejszym samochodem w całej historii Alfy Romeo. Mówi się nawet o astronomicznych 1000 KM. Do setki ma się rozpędzić w około dwie sekundy. Jednak muszę trochę ostudzić emocje. Nowa Giulia przynajmniej na początku będzie elektryczna, z akumulatorem o pojemności 118 kWh, który ma jej zapewnić do 500 km zasięgu.

nowa alfa romeo giulia quadrifoglio

Ale jest światełko w tunelu. Użyta platforma STLA Large pozwala na użycie silnika spalinowego lub układu hybrydowego, gdyby tylko istniała taka potrzeba. A takie okienko otworzyło się po tym, jak Unia Europejska znacząco złagodziła normę Euro 7 w stosunku do wcześniej planowanych założeń. Dlatego Imparato dostrzega możliwość użycia napędu spalinowego.

Zapewne pamiętacie, że niedawno zadebiutował elektryczny Dodge Charger, który obecnie ma 670 KM i sprint do setki w 3,3 s. Według Imparato to dopiero początek, bo jego ukochana Alfa będzie mocniejsza i szybsza niż jakieś jankeskie wymysły. Nawet ładować ma się szybciej niż wspomniany Charger, bo ten korzysta z architektury 400V, natomiast Julia wykorzysta topową 800V.

Więcej o Stellantis przeczytacie w:

AI dajcie mi AI

REKLAMA

Najmodniejsze określenie ostatnich dwóch lat ma zawitać także do Alfy Romeo. Już w przyszłym roku AI zadebiutuje w odświeżonym Stelvio, a rok później trafi do Giulii. Ma się uczyć nawyków kierowcy, dostosowywać nastawy zawieszenia do aktualnej sytuacji na drodze, a nawet wyświetlać samochód widmo na head-upie. Znacie to rozwiązanie z gier samochodowych, pokazuje optymalny tor jazdy, tak żeby wycisnąć maksimum potencjału z samochodu. Zapowiada się kosmicznie, ale nie widzę szans na zastosowanie takiego rozwiązania w prawdziwym życiu.

TO JAK? JARAMY SIĘ?

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA