Przegląd rynku

Co kupisz za cenę najtańszej Dacii Duster? Mam dla ciebie złą wiadomość

Przegląd rynku 29.03.2024 93 interakcje

Co kupisz za cenę najtańszej Dacii Duster? Mam dla ciebie złą wiadomość

Paweł Grabowski
Paweł Grabowski29.03.2024
93 interakcje Dołącz do dyskusji

Najtańsza Dacia Duster kosztuje 79 900 zł. Czy w tej cenie otrzymujemy auto kompletne? A czy możemy czegoś szukać u konkurencji?

Nowa Dacia Duster rozbiła bank swoimi cenami. Wszyscy szykowali się na cenę w okolicach 100 tys. zł, tymczasem można mieć Dusterka już za 79 900 zł. To prawie jak za darmo. Tymon sprawdzał czy można czegoś szukać u konkurencji za cenę najbardziej wypasionej wersji Dustera. Coś się udało, ale patrząc obiektywnie Duster rozpykał konkurencję. Mnie przypadło trudniejsze zadanie. Mam w ręku 79 900 zł i chcę nowy samochód – odpowiednik Dustera. Czy uda mi się coś znaleźć?

Najtańsza Dacia Duster za 79 900 zł to samochód kompletny

A przynajmniej tak ocenił go mój redakcyjny kolega Krzysztof. Trochę się z nim nie zgadzam, ale dla porządku. Tyle dostaniemy za mniej niż 80 tys. zł:

  • 6 poduszek powietrznych (czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne z przodu i kurtynowe),
  • ABS,
  • AEBS: aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów,
  • LKA: system utrzymania pasa ruchu,
  • LDWS: system kontroli pasa ruchu,
  • DDAW: system kontroli zmęczenia kierowcy,
  • ISA: rozpoznawanie znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości (ha tfu),
  • AFU: wspomaganie nagłego hamowania,
  • ESP,
  • automatycznie włączane światła,
  • multimedialną kierownicę,
  • tylne czujniki parkowania,
  • tapicerkę materiałową,
  • elektryczne szyby z przodu,
  • centralny zamek,
  • elektryczne wspomaganie kierownicy,
  • fotel kierowcy z regulacją w pionie,
  • analogowy zespół zegarów z wyświetlaczem komputera pokładowego TFT 3,5,
  • system multimedialny Media Control: radio cyfrowe DAB, gniazdo jack i port USB-C, 4 głośniki, system bezprzewodowej łączności z telefonem Bluetooth sterowany pilotem pod kierownicą,
  • aplikację Dacia Media Control na smartfona,
  • klimatyzację manualną,
  • zderzaki w kolorze nadwozia,
  • stalowe obręcze kół 16″
  • reflektory z układem świateł LED,
  • stałe relingi dachowe,
  • elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka,
  • Światła mijania ECO-LED

Jest nieźle. Pod maską znajdziemy litrowy silnik o mocy 100 KM. A teraz poszukajmy konkurencji.

Nie mamy czego szukać w Toyocie, Suzuki S-Cross też jest droższe. Hyundai Kona? Zapomnij. Nissan Juke? Dawaj 95 000 zł. Captur? 85 500 zł. Ceny Peugeota 2008 przemilczę. Trudno, czas poszukać u chińskiej konkurencji. I mamy zwycięzcę! MG ZS kosztuje 79 800 zł, czyli zostanie nam 100 zł na pierwsze tankowanie.

Co znajdziemy w podstawowym MG ZS?

1,5-litrowy silnik o mocy 106 KM, a poza tym:

  • kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 10,1 z obsługą Apple CarPlay & Android Auto,
  • alufelgi 17-calowe,
  • system monitorowania ciśnienia opon,
  • światła do jazdy dziennej LED,
  • klimatyzacja sterowana na ekranie dotykowym,
  • tylne czujniki parkowania,
  • tempomat z ograniczeniem prędkości,
  • srebrne relingi dachowe,
  • kierownica obszyta skórą
  • elektryczne lusterka,
  • fotel kierowcy regulowany w 6 kierunkach,
  • radio z 4 głośnikami,
  • elektrycznie sterowane szyby,
  • kierownica obszytą skórą.
  • ARP (system zapobiegający dachowaniu),
  • ESP,
  • asystent ruszania pod górę,
  • asystent hamowania awaryjnego

Wyposażenie MG ZS jest porównywalne z Dacią Duster i jest to sensowna alternatywa, ale wtem wyłania sie trzeci pretendent.

Najtańsza Dacia Duster czy BAIC Beijing 3?

Wylosowało się trudne. Beijing 3 kosztuje 78 900 zł i w zamian za to klienci otrzymują:

  • elektryczne wspomaganie kierownicy,
  • ABS,
  • EBD,
  • ESP
  • asystent hamowania awaryjnego (EBA),
  • asystent podjazdu HHC,
  • czujnik ciśnienia opon TMPS,
  • elektryczny hamulec postojowy ,
  • kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi,
  • tylne czujniki parkowania,
  • reflektory LED,
  • światła dzienne LED,
  • system sygnalizacji awaryjnego hamowania,
  • szyberdach,
  • lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami,
  • wszystkie szyby elektryczne,
  • alufelgi 17 cali,
  • relingi dachowe,
  • półautomatyczna klimatyzacja,
  • 8-calowy multimedialny ekran dotykowy,
  • wielofunkcyjna kierownica,
  • 4 głośniki.

Silnik ma pojemność 1,5 l i moc 100 KM. Co bym wybrał? Pewnie Dustera, ale klienci nie wiem.

DOBRA, WRACAMY DO DOBRYCH RZECZY

79 900 zł to budżet, który umożliwi nam kupno czegoś fajnego, może nie będzie to tak prestiżowe jak Dacia Duster, ale mam swoje 3 typy. Pierwszy – klękajcie narody:

MERCEDES CLS DRUGIEJ GENERACJI

Może nie ma modnego nadwozia, może nie ma właściwości terenowych Dacii, ani nawet nie ma litra po maską, ale za to jest wspaniały.

Zrzut ekranu z Otomoto, autor zdjęcia Maciek

Druga opcja, jak śpiewał Mezo – podryw na hiphopowca

Nie mogło zabraknąć tego samochodu, po prostu nie. SUV? Tak. Bogate wyposażenie? Tak. Prestiż wylewa się oknami? Tak. Nic tylko brać i kupować.

Zrzut ekranu z Otomoto, autor zdjęcia  Auto Ratusz

Opcja trzecia – kiedy chcesz Dacię, ale w głębi serca zawsze chciałeś być rasowym taksówkarzem

Może marka się powtarza, może nie jest to ikona stylu jak Dacia Duster, ale zawsze sprawia, że oglądam się z tęsknotą. Mam ochotę kupić taki i proponować podwózkę podróżnym wysiadającym pod lubelskim dworcem.

najtańsza dacia duster
Zrzut ekranu z Otomoto, autor zdjęcia Zdzisław,

A jak nie chcesz się wyróżniać, to bierz BMW F10.

Więcej o Dacii Duster znajdziesz w:

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać