Wiadomości

Ford zmienia swoje logo. Robi to tak cicho, że ledwo da się zauważyć

Wiadomości 15.09.2023 53 interakcje

Ford zmienia swoje logo. Robi to tak cicho, że ledwo da się zauważyć

53 interakcje Dołącz do dyskusji

Żyjemy w świecie marek. Klienci kochają wszystko, co ma markę i poza najnowszym nabytkiem redaktora Grabowskiego, to praktycznie każdy samochód dzierży logo jakiejś marki. Producenci samochodów wiedzą, że logo jest arcyważne i dlatego regularnie odświeżają swoje znaki firmowe.

Z logotypami nie ma żartów. Z Wikipedii dowiadujemy się, że Logo (skr. od logogram lub logotyp) to unikalna i charakterystyczna forma graficzna, stylizowany napis, symbol lub inna forma ekspresji graficznej służąca do identyfikacji marki, przedsiębiorstwa bądź organizacji.

Więcej na temat logotypów dowiesz się z tych tekstów:

Każda marka chce być unikalna, charakterystyczna oraz łatwo identyfikowalna w świadomości konsumentów. Dlatego firmy wydają miliony na projekty, zmiany lub poprawki swojego logo. Ostatnimi laty można powiedzieć, że mieliśmy do czynienia z falą premier motoryzacyjnych logotypów. Większość firm wzięła swoje dotychczasowe kolorowe logotypy w 3D i spłaszczyła je do czarnobiałych znaków w 2D (patrz Renault). Niektóre firmy odkurzyły swoje stare logo (patrz Peugeot), a jeszcze inne poświęciły kilka lat pracy tylko po to, żeby nie zmienić prawie nic (patrz Porsche).

Zmiany były różne i było ich wiele, ale producentów ingerujących w swój logotyp połączyło jedno – próbowali zrobić z tego jak największe medialne „halo”. I w tym momencie cały na biało wchodzi Ford, który owszem – również dokonał zmian w swoim logo, ale zrobił to zupełnie po cichu… a my i tak o tym napiszemy – brawo Ford: jeden zero dla ciebie.

Do tej pory logo Ford wyglądało tak:

Nowe logo wygląda tak:

Ford logo

Ford nie ogłosił oficjalnie zmian w designie swojego logo znanego na całym świecie pod nazwą Blue Oval, ale jeden z projektantów marki – Rob Brancheau – potwierdził w rozmowie z Car and Driver, że logo zostało zmodyfikowane. Nie jest to jakaś drastyczna ewolucja i w sumie nic dziwnego, że prawie nikt tego nie zauważył. Co się właściwie zmieniło? Ford zrobił to samo, co większość konkurencji – wypłaszczył logotyp i zerwał z błyskotkami.

Nowe logo zawiera napis „Ford”, ale teraz jest ono napisane białą czcionką zamiast srebrnej. Firma rezygnuje również z chromu w obwódce na rzecz prostego białego owalu. Poza tym napis jest nieco większy i wydaje się, że kolor niebieski użyty w tle słynnego owalu jest nieco inny. Prawdopodobnie nowy projekt ostatecznie trafi do wszystkich nowych Fordów, ale nie wiadomo, jak firma planuje przeprowadzić tę zmianę w pozostałych modelach.

Ford logo

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać