Wiadomości

Wszyscy zmieniają logo, więc i Renault zmienia swoje na takie nowoczesne – sprzed 50 lat

Wiadomości 05.03.2021 227 interakcji

Wszyscy zmieniają logo, więc i Renault zmienia swoje na takie nowoczesne – sprzed 50 lat

Paweł Grabowski
Paweł Grabowski05.03.2021
227 interakcji Dołącz do dyskusji

Renault zmienia swoje logo. Taką szokującą informację przyniósł nam piątek. Po cichu, bez żadnego rozgłosu Renault postanowiło wrócić do swojego wizerunku z lat 70-tych. Czy to oznacza, ze zaczną z powrotem robić wspaniałe samochody jak Renault 5?

Ostatnio pojawił się nowy trend w motoryzacji – zmiana logo. Wszyscy to robią. Opel zmienił logo kosmetycznie, w wyniku czego internet zapłonął. GM postanowiło zmienić swoje logo na nowoczesne. Takie, które nawiązuje do elektryczności i przyszłości, to zewsząd posypały się głosy zdziwienia, że po co to robić? Kia tak zmieniła logo, że prawie stało się nieczytelne. Kolejną marką która stwierdziła, że najwyższy czas na zmiany był Peugeot, ale tutaj zmiana logo miała zdecydowanie bardziej radykalny charakter. Francuzi wrócili do swojego logo sprzed 60 lat. Bardzo odważny ruch. Nad Sekwaną rozległy się głosy zachwytu. Najwidoczniej usłyszeli je w siedzibie zarządu Renault, ponieważ oni też postanowili przywrócić swoje historyczne logo. Może to i lepiej, bo dotychczasowe budziło złośliwe skojarzenia z podnośnikiem samochodowym, nie mówiąc już o innych o wiele gorszych porównaniach. Dla przypomnienia, tak wygląda obecne logo Renault:

renault zmienia logo

Jeżeli macie  jakiekolwiek wątpliwości, co ono przedstawia to uprzejmie informuję, że jest to diament.

Renault zmienia logo na podobne do używanego w latach 1972 – 1992

Najpierw dla młodszych czytelników oraz tych, którzy nie pamiętają jak to kiedyś bywało – tak wyglądało logo Renault w latach 1972 – 1992, które zaprojektował Victor Vasarely:

Renault zmienia logo

Nowe logo, które dzisiaj zaprezentowano prezentuje się tak:

Wersja biała na czarnym tle:

Wersja czarna na białym tle:

renault zmienia logo

Co zaskakujące Renault nie zorganizowało specjalnej konferencji prasowej, żeby pochwalić się światu, że własnie dokonali rewolucji w języku stylistycznym marki i że nowe logo wyznacza nowy kierunek rozwoju. Po prostu wrzucili do sieci kilka reklam, w których znalazło się nowe logo. Np. takiej:

Powstało przy okazji Renaulucji (słowo powstałe z połączenia dwóch słów: Renault i rewolucji), która oznacza wejście Renault w segment aut elektrycznych. Podoba mi się nowe logo, jest proste, czytelne i nowoczesne. Nie wiem jakie były powody rebrandingu poza standardową chęcią wydania trochę gotówki na cel, który można odliczyć od podatku. Wiem jedno – nowe logo jest płaskie, bo to najnowszy trend w stylistyce. Firmy odrzuciły efekt 3D, którym zachłysnęły się na początku nowego millenium. Płaskie logo ładniej leży na samochodzie i można go ładnie podświetlić diodami LED.

Fajnie, że wracają stare dobre czasy. Stare logo, nowe wersje starych samochodów w rodzaju Renault 5. Czekam w napięciu na marketingowe uzasadnienie zmiany. Z chęcią poczytam o dynamicznych liniach, które przywodzą na myśl przewody elektryczne. I inne takie wspaniałe uzasadnienia.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać