Jak z was tacy fani Tesli, to ratujcie elektryczną Cezetę. Jest na sprzedaż
Jednoślady / Wiadomości 03.10.2020Elektryczny skuter Cezeta 506 jest na sprzedaż. Nie jeden jednoślad, można kupić całą firmę.
Coś nie pykło i autentycznie jest mi przykro (ale może jednak nie będzie). Elektryczny skuter Cezeta 506 chyba nie stał się takim sukcesem, na jaki liczyli nowi twórcy. Wy nie wiecie, a ja wiem, że można kupić elektryczną Cezetę, tylko że jest to kaprys dość drogi. To może, tak w skrócie, opowiem od początku.
To jest oryginalna Cezeta.
Powstała w latach 50-tych w Czechosłowacji, najpierw jako model 501 i osiągnęła sprzedaż 120 tys. sztuk na całym świecie, od Wietnamu po Kubę.
Nie stała się niestety drugą
I to było zupełnie coś innego.
Elektryczny Skuter Cezeta 506
Bo Cezeta 506, tym razem w rękach Brytyjczyka, stała się elektryczna. Nie napęd był tu najbardziej szokujący, tylko cena. Korzystając z
Cenę wywindowała 5-letnia gwarancja warta 5 000 euro. Dwukolorowy lakier za 750 euro i dostawa warta 500 euro, również nie pozostały bez znaczenia. Pozostałe składowe to elementy dodatkowego wyposażenia. Są wśród nich zarówno wstawki z chromu, klamki hamulcowe od Beringera, ale też przewód umożliwiający ładowanie na stacjach ładowania. Cena bazowa to tylko wstęp do igraszek, czyli jest to produkt premium.
Najmniej w wirtualnym salonie Cezety można zostawić 5 890 euro, czyli ponad 26 tys. zł. Jest to cena zbliżona do
Jaki elektryczny skuter, o ile to Cezeta 506, kupić?
Cezeta zapewnia spore możliwości konfiguracji, nie tylko w dziedzinie akcesoriów. Dowodzona przez Neila Smitha stała się towarem luksusowym, który mógł trafić do nabywców w całej Europie. Zamawiając go przez stronę internetową możemy wybierać między wersją odpowiadającym skuterom 125 (ta moja), z prędkością maksymalną 120 km/h i wersją motorowerową (ta najtańsza), z prędkością maksymalną 45 km/h. Każda z nich jest dwuosobowa.
Do wyboru jest również pojemność akumulatorów, 4 i 8 kWh. Te są produkcji Panasonica, ma więc coś wspólnego z Teslą, która również korzysta z towarów tego producenta. Cezeta wykorzystuje rekuperację energii i ma do wyboru trzy tryby jazdy, które umożliwiają miękkie wejście w świat elektrycznych pojazdów. Zamiast systemu ABS ma CBS, czyli rozkłada siłę hamowania pomiędzy oba koła. Producent twierdzi, że z prędkości 50 km/h wyhamowuje do 0 na 8 metrach.
Na pewno zalet ma jeszcze wiele, ale jej głównym atutem jest niepowtarzalny wygląd. W świecie, gdzie wielbiciele elektrycznych pojazdów wyrastają jak grzyby po deszczu, a Tesla jest najwyżej wycenianą marką świata, sukces powinien być pewny. Coś chyba jednak nie zagrało.
Rynek to świnia
Pierwsza Cezeta była nazywana świnią i świnią okazał się też obecny rynek, bo firma, po wypuszczeniu pierwszej partii zamówień,