REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

Cupra Formentor przeszła lifting. Dziecko Seata gotowe do wyprowadzki z domu

Cupra Formentor przeszła lifting, a do tego jest szybsza niż wygląda. Dziecko Seata właśnie przechodzi etap buntu nastolatka. 

30.04.2024
8:36
Cupra Formentor przeszła lifting. Dziecko Seata gotowe do wyprowadzki z domu
REKLAMA
REKLAMA

Cupra Formentor jest hitem, niezależnie od tego, co człowiek myśli o nowej marce. Świadczy o tym to, że z 230 tys. aut sprzedanych w 2023 r. przez Cuprę, aż 120 tys. stanowiły Formentory. Może w salonach nie ustawiają się kilometrowe kolejki, ale sprzedaż idzie tak dobrze, że nadszedł czas na lifting, żeby podtrzymać zainteresowanie autem. Zespół projektantów usiadł i przemyślał, co poprawić w samochodzie. Mieliśmy już krzykliwy wygląd, ciekawe wnętrze, a nawet jako takie osiągi w podstawowych wersjach. Skoro Cupra jest dzieckiem Seata, to czas było wyprowadzić ją z podstawówki i zaprowadzić do liceum, żeby mogła przejść na następny etap rozwoju - czyli bycie nastolatkiem. Jest głośna, założyła nowe ciuchy, ale to nadal to dziecko, które tak kochamy.

Cupra Formentor to przykład jak powinien wyglądać lifting

Wiem, że doskonale wiecie, jak wygląda Formentor, bo widzicie go codziennie w drodze do pracy, ale dla przypomnienia i z kronikarskiego obowiązku muszę wstawić pewne porównanie. Tak wygląda wersja przedliftowa:

Cupra Formentor

A tak poliftowa:

cupra formentor lifting

Ktoś tu doszedł do wniosku, że żegnamy się z designem Seata i idziemy własną ścieżką. Zniknął duży wlot powietrza, pojawił się bardziej zabudowany grill z poziomą listwą. Przestylizowano zderzak, tak żeby było agresywniej. Światła kompletnie zmieniły wzór, mamy tutaj trzy trójkąty, które wyglądają tak groźnie, że uciekałbym z lewego pasa. Logo powędrowała z grilla na maskę.

Tak prezentuje się przedlift z tyłu:

Cupra Formentor

A tak wygląda polift:

Zmiany są mniej spektakularne, ale widzimy nowy zderzak z pionowymi wylotami powietrza, inne końcówki wydechów oraz nową sygnaturę świetlną wykonaną w technologii OLED. A i ważna sprawa dla miłośników specyficznych rozwiązań - logo z tyłu jest podświetlane.

W środku Cupra Formentor otrzymała delikatniejszy lifting

Tak prezentowało się wnętrze do tej pory:

cupra formentor ceny

A tak teraz:

cupra formentor

Od razu widzimy większy ekran centralny, który urósł do 12,9 cali, a także więcej chromu i lepsze nagłośnienie.

Cupra Formentor - lifting przyniósł zmiany pod maską

Nowa oferta silnikowa prezentuje się następująco:

  • 1.5 TSI z manualną skrzynią biegów,
  • 2.0 TSI 204 KM, 7-biegowe DSG i napęd na przód,
  • silnik 2.0 TSI 265 KM, 7-biegowe DSG, napęd na przód lub na wszystkie koła,
  • 2.0 TSI 333 KM, 7-biegowe DSG, napęd na wszystkie koła, z nowym dyferencjałem z wersji 5-cylindrowej, co umożliwia driftowanie.
  • 1.5 eTSI (miękka hybryda) 150 KM z 7-biegowym DSG,
  • 2.0 TDI 150 KM, 7-biegowy DSG,
  • hybryda plug-in 204 KM (silnik 1.5 TSI plus silnik elektryczny), akumulator trakcyjny 19,7 kWh,
  • hybryda plug-in 272 KM (silnik 1.5 TSI plus silnik elektryczny), akumulator trakcyjny 19,7 kWh,

Cupra Leon również przeszedł lifting

Zmiany są podobne jak w Formentorze - mamy tutaj zupełnie nowy przód, który również pożegnał się z dużym grillem. Wygląda teraz tak:

cupra leon lifting

I tak:

A tak w wersji kombi:

W środku:

Również otrzymał większy ekran, nowe nagłośnienie, nowe światła i sygnatury świetlne. Jest świeżo i dobrze.

Gama silników jest bardziej skomplikowana, bo prezentuje się następująco:

Hatchback:

  • 1.5 TSI z manualną skrzynią biegów,
  • 2.0 TSI 300 KM, 7-biegowe DSG i napęd na przód,
  • 1.5 eTSI (miękka hybryda) 150 KM z 7-biegowym DSG,
  • 2.0 TDI 150 KM, 7-biegowy DSG,
  • hybryda plug-in 204 KM (silnik 1.5 TSI plus silnik elektryczny), akumulator trakcyjny 19,7 kWh,
  • hybryda plug-in 272 KM (silnik 1.5 TSI plus silnik elektryczny), akumulator trakcyjny 19,7 kWh,

Sportstourer:

  • 1.5 TSI z manualną skrzynią biegów,
  • 2.0 TSI 204 KM, 7-biegowe DSG i napęd na przód,
  • 2.0 TSI 333 KM, 7-biegowe DSG, napęd na wszystkie koła,
  • 1.5 eTSI (miękka hybryda) 150 KM z 7-biegowym DSG,
  • 2.0 TDI 150 KM, 7-biegowy DSG,
  • hybryda plug-in 204 KM (silnik 1.5 TSI plus silnik elektryczny), akumulator trakcyjny 19,7 kWh,
  • hybryda plug-in 272 KM (silnik 1.5 TSI plus silnik elektryczny), akumulator trakcyjny 19,7 kWh,

Cen nie znamy. Tanio pewnie nie będzie, ale za to jest dobrze.

REKLAMA

Więcej o Cuprze przeczytacie w:

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA