Włączasz YouTube'a, a tam słaba jakość. I wcale nie chodzi o prędkość twojego internetu
Użytkownicy YouTube’a narzekają na jakość odtwarzanych filmów. Uruchamiając popularną platformę, spotykają się ze słabą jakością wideo. Na szczęście nie chodzi o ich internet, a kolejny błąd platformy Google’a.

Jeśli miałeś ochotę wyrzucić telefon, laptop lub telewizor przez okno, to lepiej się wstrzymaj. Twoje urządzenia działają tak samo, jak wcześniej. Użytkownicy z całego świata narzekają na problemy z jakością filmów, choć zespół YouTube’a dobrze o nim wie. Pojawił się już wcześniej, a wciąż jednak nie został naprawiony.
YouTube ma problem z jakością filmów
Jak wygląda ten problem? Użytkownik uruchamiający materiał wideo na YouTube - niezależnie czy to klasyczny, poziomy film, czy pionowy Short - widzi materiał w bardzo niskiej jakości obrazu. Filmy automatycznie włączają się w możliwie najniższych rozdzielczościach - 144p, 240p, a u niektórych jest nieco lepiej i widzą rozdzielczość 360p. Nie trzeba nikogo przekonywać, że oglądanie YouTube’a w takich rozdzielczościach nie należy do najbardziej komfortowych.
Szczególnie dzisiaj, gdzie większość z nas ma dostęp do szybkiego światłowodu lub internetu mobilnego 5G. Niska rozdzielczość uruchamia się automatycznie, nawet mimo tego, że użytkownik ma dostęp do szybkiego połączenia. Próba zmiany na wyższą jakość typu 1080p powoduje stałe buforowanie, przez co użytkownik ma wrażenie, jakby miał problem z internetem.

Na jakich urządzeniach objawia się ten problem? Na aplikacji na iOS, aplikacjach na telewizory Smart TV oraz komputerach osobistych w przeglądarce. Najwyraźniej problem nie dotyczy Androida - ani smartfonów, ani tabletów. Błąd był opisywany już kilka dni temu na Reddicie, natomiast Google dostrzegł go dopiero 19 marca i opublikował krótki opis problemu na stronie wsparcia. Problem nie został jednak zażegnany, ponieważ wczoraj w godzinach wieczornych pojawił się drugi komunikat informujący, że problem wciąż występuje.
Problem może wydawać się błahy, natomiast wiele użytkowników zgłasza, że przez niego nie jest w stanie w ogóle oglądać YouTube’a. Korzystający z popularnej platformy streamingowej mają do wyboru oglądać filmy w niskiej rozdzielczość typu 144p, 240p lub 360p (to zależy od indywidualnego przypadku) albo zrezygnować z YouTube’a na jakiś czas. Przy próbie zwiększenia rozdzielczości do 720p lub 1080p (albo wyższej) pojawia się problem.
Google twierdzi, że aktywnie pracuje nad rozwiązaniem i zaktualizuje komunikat o nowe informacje, jeśli tylko problem zostanie zażegnany. Jeśli u ciebie występuje ten błąd, polecam śledzić dedykowaną stronę wątku. Należy pamiętać, że jeśli nie spotkałeś(aś) się z takim błędem na YouTubie, to nie oznacza, że ten nie występuje. Google sugeruje, że błąd może pojawiać się na specyficznych urządzeniach.
Więcej o usługach Google'a przeczytasz na Spider's Web: