Czy twój telewizor Samsunga zaczął pikać, klikać i wariować? Nie jesteś sam, poczekaj z serwisem
W przeciągu ostatnich kilkudziesięciu godzin właściciele telewizorów Samsung wyrażają rosnącą frustrację z powodu uporczywych wyskakujących powiadomień o polityce prywatności firmy. Problem ten nie tylko wywołuje irytację, ale również zakłóca komfort codziennego korzystania z urządzenia, przerywając seanse ulubionych programów. Co się dzieje?

Uciążliwość polega na tym, że powiadomienie pojawia się w niekończącej się pętli - co dwie godziny na ekranie telewizora pojawia się komunikat, choć u niektórych użytkowników zdarza się pojawić tylko raz. Nie ma możliwości trwałego usunięcia okienka, to co rusz wraca, oczywiście z sygnałem dźwiękowym, by użytkownik na pewno go nie przegapił.
W treści powiadomienia Samsung informuje o swojej polityce prywatności oraz praktykach zbierania danych. Urządzenie gromadzi bowiem obszerne informacje o oglądanych treściach, korzystając między innymi z technologii Automatic Content Recognition (ACR).
Czytaj też:
Podobno jest na to nieoficjalne rozwiązanie. Oficjalne też nadciąga
Niektórzy klienci odnotowali, że udało im się obejść problem poprzez zalogowanie się na swoje konto Samsung na stronie internetowej i zaakceptowanie nowych warunków. Rozwiązanie to wydaje się skutecznie likwidować uciążliwe powiadomienia, umożliwiając użytkownikom swobodne korzystanie z telewizora.
My w ramach posiadanych przez nas urządzeń Samsunga, póki co, nie odnotowaliśmy problemu. Mamy pod ręką Samsung The Frame 2022 oraz Samsung OLED S95D, działające w trybie zalogowanego konta. Nie możemy więc potwierdzić doniesień o sposobach rozwiązania problemu, bo nie jesteśmy w stanie wywołać usterki.
W międzyczasie obsługa techniczna Samsunga otrzymuje liczne zgłoszenia dotyczące tego problemu. Pomimo rosnącej liczby skarg oficjalne kanały wsparcia nie przedstawiły jeszcze rozwiązania, co sugeruje, że usterka może wynikać z błędu oprogramowania. Usunięcie problemu może wymagać wydania aktualizacji firmware’u, choć najprawdopodobniej wystarczy aktualizacja po stronie samych serwerów Samsunga. Innymi słowy, prawdopodobnie należy cierpliwie czekać, a problem… zniknie sam.
Aktualizacja 05.03.2025: Udało nam się potwierdzić, że problem dotyczy wyłącznie telewizorów u użytkowników na terenie Stanów Zjednoczonych. Telewizory funkcjonujące w Polsce i na terenie Unii Europejskiej nie są nie będą dotknięte omawianym problemem.