Google chce, żebyśmy znowu bawili się ekranem głównym. Sklep Play z nową funkcją
Google dodaje garść narzędzi, które mają ułatwić znajdowanie nowych widżetów na smartfony i tablety.

Widgety są elementem obecnym w systemie Android od początku jego istnienia i kilkanaście lat temu stanowiły kluczowy element interakcji ze smartfonami. Ekrany były małe, projektanci i programiści dopiero rozgryzali, jak powinny wyglądać mobilne interfejsy. Widgety zapewniały szybki podgląd ważnych informacji bez konieczności otwierania aplikacji i "przekopywania" się przez jej interfejs na 3-calowym ekranie.
Jednak wraz z upływem lat, wzrostem smartfonów i poprawą działania aplikacji, widgety zaczęły tracić na wartości, stając się skrótami do aplikacji. Google jednak chce, aby fantazyjne dodatki na ekran główny przeżyły drugą młodość.
Nowy filtr, oznaczenia w sklepie Google Play i specjalna strona. Tak Google ułatwia znajdowanie widgetów
W opublikowanym poście na blogu Google poinformował o wprowadzeniu do sklepu Google Play kilka zmian, które mają pozwolić na łatwiejsze odnalezienie widgetów w sklepie Google Play i uczynienie ich bardziej atrakcyjnymi tak dla użytkowników, jak i deweloperów aplikacji.
Do sklepu Google Play na urządzeniach mobilnych trafią w sumie trzy nowości: dedykowany filtr wyszukiwania, etykieta dla aplikacji posiadających widgety oraz dedykowana strona w sklepie pokazująca popularne aplikacje z widgetami.
Z pomocą filtru wyszukiwania użytkownicy będą mogli usunąć z wyników wyszukiwania aplikacje, które nie posiadają widgetów. Z kolei etykieta na stronie aplikacji pozwoli w łatwy sposób zorientować się, czy interesująca cię aplikacja posiada widget. Natomiast dedykowana strona w sklepie pozwoli na odkrywanie nowych i popularnych aplikacji z widgetami, w podobny sposób jak obecnie można odkrywać np. gry.
„W przeszłości jednym z wyzwań związanych z inwestowaniem w rozwój widżetów była możliwość ich znalezienia i zrozumienia przez użytkowników. [Deweloperzy,] prosiliście o lepsze sposoby znajdowania i wykorzystywania widżetów przez użytkowników, a my je dostarczamy”
- piszę menedżer produktu Yinka Taiwo-Peters.
Według przekazu zaktualizowane narzędzia do odkrywania widżetów będą dostępne "już wkrótce" - Google poskąpił konkretnej daty wprowadzenia zmian.
Może zainteresować cię także:
Zdjęcie główne: Knighturnal / Shutterstock