Orange wkracza do metaverse. Zyskać mają miasta, instytucje i firmy - twoja też
Orange Polska zaprezentował swoje najnowsze rozwiązanie - Orange Business Metaverse, czyli innowacyjne środowisko metawersalne, które będzie służyć prezentacji usług Smart City i sieci kampusowych 5G klientom biznesowym. Wszystko to odbywać się będzie w wirtualnej i interaktywnej przestrzeni dzięki użyciu gogli VR.
Jak mogliśmy usłyszeć podczas prezentacji, przestrzeń metawersalna Orange Polska to rozwiązanie, które ma w angażujący i multisensoryczny sposób prezentować klientom nowoczesne usługi. Podczas wizyty w Orange 5G Lab mogliśmy w praktyce przekonać się, jak m.in. działa platforma wirtualnej rzeczywistości Smart City, czyli interaktywna makieta miasta, na której prezentowane są inteligentne usługi zarządzania miastem dostarczane przez operatora, w tym np. inteligentne oświetlenia, przejścia dla pieszych czy zdalny odczyt wodomierzy. Dzięki temu o wiele łatwiej wyobrazić sobie i zrozumieć, jak takie rozwiązania mogą wyglądać oraz działać w prawdziwych warunkach.
Orange Business Metaverse pozwala na wirtualne spotkania, prezentacje i szkolenia w bardziej angażujący sposób niż tradycyjne metody czy budowanie cyfrowych bliźniaków przestrzeni, co przekłada się na poprawę efektywności oraz optymalizację kluczowych procesów biznesowych. Jak podkreśla Bożena Leśniewska, wiceprezeska Orange Polska ds. Rynku Biznesowego:
Z punktu widzenia rynku biznesowego metaverse to silnie rozwijający się trend. Jako Grupa Orange Polska jesteśmy od lat zaufanym partnerem przedsiębiorstw, firm, instytucji i miast w Polsce w ich cyfrowej transformacji oraz jednym z liderów rynku ICT. Metaverse wpisuje się w ciągłe doskonalenie doświadczeń klientów biznesowych i dlatego jest dla nas jednym z kluczowych elementów do realizacji tego celu.
Co więcej, Metaverse otwiera przed firmami nowe możliwości dotarcia do klientów i partnerów z całego świata, co z kolei przekłada się na większy zasięg działań biznesowych. Zamiast pasywnie oglądać treści, użytkownicy mogą aktywnie uczestniczyć w wirtualnych środowiskach i w ten sposób zdobywać doświadczenie oraz informacje w bardziej przystępny sposób.
Dziś zaczynamy korzystać z rozwiązania metawersalnego stworzonego do prezentowania własnych zaawansowanych rozwiązań dla biznesu. Jesteśmy także gotowi, by wykorzystać tę technologię i rozwijać kompetencje w ramach spółek Grupy Orange Polska, aby projektować i budować tego typu rozwiązania dla innych firm, korporacji i szeroko rozumianego Przemysłu 4.0
- dodaje Bożena Leśniewska, wiceprezeska Orange Polska ds. Rynku Biznesowego.
Według raportu McKinsey & Company "Value Creation in the Metaverse" z 2022 r., branża telekomunikacyjna należy do tych, które odniosą największe korzyści z metaverse, a polski rynek metaverse w 2035 roku ma być wart 10 miliardów dolarów według firmy Meta.
Orange Polska planuje wykorzystać technologię metaverse do nawiązywania partnerstw z dostawcami treści, producentami sprzętu VR i innymi firmami. Stworzenie Orange Business Metaverse było możliwe dzięki współpracy z firmą Connected Realities, specjalizującą się w dostarczaniu rozwiązań VR/AR i metaverse.
Na spotkanie w przestrzeni metawersalnej Orange Polska można umówić się, wypełniając formularz na tej stronie.
Źródło: Orange