Google zamienia się w Instagrama. Nadchodzi nowy format w wyszukiwarce
Stories kojarzymy przede wszystkim z mediami społecznościowymi, jednak Google ma ambitny plan na skojarzenie ich z szeroko pojętym internetem. Już wkrótce stories stworzymy i odnajdziemy w najpopularniejszej wyszukiwarce świata.
Od kiedy w 2013 roku Snapchat wprowadził do swojej aplikacji nowy format stories - krótkich, kilkusekundowych nagrań lub sekwencji obrazów znikających po 24 godzinach, można mówić o prawdziwym boomie na posiadanie własnych stories. Najbardziej znane są Relacje na Facebooku i Instagramie, ale własne ma także YouTube czy TikTok, a eksperymentował z nimi nawet Netflix.
Jak się okazuje po 10 latach stories nie tracą na popularności, a własną funkcję chce mieć także... wyszukiwarka Google.
Stories nie tylko w serwisach społecznościowych. Będą także wbudowane w wyszukiwarkę Google
AssembleDebug, użytkownik Twittera znany z odkrywania nowych funkcji aplikacji Google w ich kodach źródłowych opublikował w serwisie swoje najnowsze odkrycie: Web Stories. Według informacji przekazanych przez AssembleDebug w aplikacji wyszukiwarki Google istnieje działające narzędzie pozwalające na tworzenie kilkusekundowych sekwencji obrazów. W Web Stories znajdziemy m.in. możliwość ładowania obrazów z wyszukiwarki Google, naklejki czy dodawanie działających linków.
Jak mówi AssembleDebug, stories stworzone za pomocą narzędzia Web Stories można opublikować w wyszukiwarce (zarówno tradycyjnym Google Search jak i Google Grafika) oraz w Google Discover.
Warto wspomnieć, że Google w ramach programu Google for Creators posiada narzędzie pozwalające na tworzenie Stories, które wymaga specjalnej wtyczki w systemie zarządzania treściami (np. WordPress). Narzędzie odkryte przez AssembleDebug wbudowane jest w aplikację Wyszukiwarki Google obecnej na większości smartfonów z Androidem.
Zdjęcie główne: BongkarnGraphic / Shutterstock