DotBee - darmowy prawnik, księgowy i doradca w jednym. Polacy stworzyli własną sztuczną inteligencję
Najpierw wykonujesz przelew, później na podstawie dotychczasowych wydatków planujesz budżet na następny miesiąc, w którym pomaga ci twój własny asystent, podpowiadając, gdzie możesz szukać oszczędności? Tak widzi przyszłość polska firma Honey Payment, która do swojej aplikacji DotBee dorzuciła aż troje asystentów AI.
![DotBee](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2023%2F06%2Fasystent-doradca-ai-dotbee.jpg&w=1200&q=75)
ChatGPT czy chatbot Bing traktujemy niczym wyszukiwarki internetowe, które zamiast linkiem, odpowiadają nam spójnym, prostym tekstem. I tak jak w przypadku wyszukiwarek internetowych, kierujemy się do nich z pytaniami całkiem prozaicznymi, jak i tymi całkiem poważnymi.
W Google nie raz i nie dwa szukaliśmy porad dotyczących podatków czy tego, jak interpretować przepisy. Teraz pewna polska firma proponuje zastąpienie zagranicznych chatbotów i wyszukiwarek autorskim rozwiązaniem: asystentem AI o trzech twarzach.
DotBee to pomagająca w zarządzaniu codziennymi finansami aplikacja autorstwa polskiej firmy Honey Payment. Już teraz w aplikacji znajdziemy integrację z Apple Pay i Google Pay, platformą InPost, ale także możliwość zakupu biletu parkingowego, przekazania darowizny, zarządzania fakturami czy funkcję planera miesięcznego budżetu. Teraz aplikacja dorzuca kolejną funkcję: asystenta Honey Payment AI.
Jak informuje Grzegorz Szulik, prezes Honey Payment, po dwóch latach prac firmie udało się wdrożyć asystenta sztucznej inteligencji o trzech twarzach. Pierwsza z nich, doradca księgowy, podpowie na co zwracać uwagę przy wyborze opodatkowania czy przekrój rynkowych stawek za usługi księgowe w danym mieście.
Doradca finansowy podpowie, jak chronić oszczędności przed inflacją, jak zarządzać domowym budżetem lub na jakich płaszczyznach życia można szukać oszczędności. Z kolei doradca prawny doradzi, jak podejść do danego problemu, pomoże w interpretacji przepisów czy przytoczy orzecznictwo sądów w podobnych do twojej, sprawach.
- Doradcy ci mają za zadanie ułatwić codzienne życie naszych użytkowników. Oszczędzić ich czas i pieniądze. Oczywiście jest to wersja testowa, a nasz model cały czas się uczy. Nie jestem do końca zadowolony z obecnych efektów. Mam nadzieję, że kolejne wersje spełnią nasze oczekiwania.
- zapowiada prezes Honey Payment
Jak zapowiada Grzegorz Szulik, jest to pierwszy z nadchodzących produktów Honey Payment opartych o sztuczną inteligencję