DotBee - darmowy prawnik, księgowy i doradca w jednym. Polacy stworzyli własną sztuczną inteligencję
Najpierw wykonujesz przelew, później na podstawie dotychczasowych wydatków planujesz budżet na następny miesiąc, w którym pomaga ci twój własny asystent, podpowiadając, gdzie możesz szukać oszczędności? Tak widzi przyszłość polska firma Honey Payment, która do swojej aplikacji DotBee dorzuciła aż troje asystentów AI.

ChatGPT czy chatbot Bing traktujemy niczym wyszukiwarki internetowe, które zamiast linkiem, odpowiadają nam spójnym, prostym tekstem. I tak jak w przypadku wyszukiwarek internetowych, kierujemy się do nich z pytaniami całkiem prozaicznymi, jak i tymi całkiem poważnymi.
W Google nie raz i nie dwa szukaliśmy porad dotyczących podatków czy tego, jak interpretować przepisy. Teraz pewna polska firma proponuje zastąpienie zagranicznych chatbotów i wyszukiwarek autorskim rozwiązaniem: asystentem AI o trzech twarzach.
DotBee to pomagająca w zarządzaniu codziennymi finansami aplikacja autorstwa polskiej firmy Honey Payment. Już teraz w aplikacji znajdziemy integrację z Apple Pay i Google Pay, platformą InPost, ale także możliwość zakupu biletu parkingowego, przekazania darowizny, zarządzania fakturami czy funkcję planera miesięcznego budżetu. Teraz aplikacja dorzuca kolejną funkcję: asystenta Honey Payment AI.
Jak informuje Grzegorz Szulik, prezes Honey Payment, po dwóch latach prac firmie udało się wdrożyć asystenta sztucznej inteligencji o trzech twarzach. Pierwsza z nich, doradca księgowy, podpowie na co zwracać uwagę przy wyborze opodatkowania czy przekrój rynkowych stawek za usługi księgowe w danym mieście.
Doradca finansowy podpowie, jak chronić oszczędności przed inflacją, jak zarządzać domowym budżetem lub na jakich płaszczyznach życia można szukać oszczędności. Z kolei doradca prawny doradzi, jak podejść do danego problemu, pomoże w interpretacji przepisów czy przytoczy orzecznictwo sądów w podobnych do twojej, sprawach.
- Doradcy ci mają za zadanie ułatwić codzienne życie naszych użytkowników. Oszczędzić ich czas i pieniądze. Oczywiście jest to wersja testowa, a nasz model cały czas się uczy. Nie jestem do końca zadowolony z obecnych efektów. Mam nadzieję, że kolejne wersje spełnią nasze oczekiwania.
- zapowiada prezes Honey Payment
Jak zapowiada Grzegorz Szulik, jest to pierwszy z nadchodzących produktów Honey Payment opartych o sztuczną inteligencję