Ludzie hordami oddają krew, aby dostać śmieszną koszulkę. TikToka zalały filmiki
Jak skłonić młodsze pokolenia i osoby o młodym duchu do oddawania krwi? Oprócz tradycyjnych zachęt, takich jak czekoladki czy chwila wolnego, dobrym pomysłem jest stworzenie produktu limitowanego, który jest cool i przyciąga wzrok.
Czy trzeba tutaj zajmować miejsce, aby rozpisywać się o tym, jak oddawanie krwi jest ważne - i że jeżeli mamy szansę (i/lub rzadką grupę krwi), to taki gest może uratować komuś życie? Nie? Super, dziękuję.
Jeżeli jesteś cool, oddasz krew
Amerykański Czerwony Krzyż wraz z serią komiksów "Fistaszki" stworzył coś, co bardzo zachęciło ludzi do oddawania krwi: koszulkę z Joe Cool, alter ego Snoopy'ego. Design koszulki jest banalny: biała koszulka, logo Czerwonego Krzyża oraz Snoopy na froncie z podpisem "Bądź Cool. Oddawaj krew".
Nieironicznie, nie dziwie się, że (spoiler) ta koszulka stała się hitem. Zawiera ikoniczną postać, którą kojarzy większość ludzi i daje vibe streetwearu. Gdy patrzę na nią, myślę "spoko".
TikTok oszalał na punkcie koszulek ze Snoopym
TikTok szybko wykreował trend na koszulki z Joe Cool. Wszystko zaczęło się od filmiku użytkownika "j_diddy3", który pochwalił się, że dostał koszulkę za oddanie krwi.
@j_diddy3 i ❤️ snoopy #snoopy
♬ cupid - ❀ ⌗ aura
W ciągu 6 dni filmik zdobył 1,1 miliona wyświetleń i rozpoczął falę filmików. Na TikToku pojawiały się materiały osób chwalących się nowymi koszulkami.
@frankipea anything for snoopy!! ❤️ but srsly, donate if u can #snoopy #madison #donateblood #boyfriendmaterial #fyp #foryou
♬ Married Life (From "Up") - Geek Music
@alextheiv Snoopy would be so proud of him #fyp #americanredcross #snoopyshirt #becoolgiveblood #joecool
♬ BIG WAVE - 𝓚❆𝔂𝓵𝓪𝓱
Ludzie rzucili się hordami, aby oddawać krew
Jak podaje Darren Irby, dyrektor wykonawczy ds. krajowych partnerstw marek w Amerykańskim Czerwonym Krzyżu dla CNN, dzięki viralowi w social media, oddawanie krwi wzrosło o ponad 40% w porównaniu z tygodniem przed rozpoczęciem współpracy z "Fistaszkami" - zauważalny miał być też wzrost osób, które oddają krew po raz pierwszy w swoim życiu.
Czerwony Krzyż jest zachwycony, że poprzez to partnerstwo jesteśmy w stanie przedstawić ludziom ten ratujący życie akt
- powiedział Darren Irby.
Teraz pozostaje czekać na kolejne ciekawe kolaboracje. Kiedyś ludzie podniecali się współpracą Nike i Travisa Scotta, teraz... Czerwonego Krzyża i śmiesznego psa z komiksów.
Oddając krew w Polsce, nie dostaniesz koszulki z psem, ale uratujesz komuś życie. Też spoko opcja. Więcej o oddawaniu krwi przeczytasz na stronach Polskiego Czerwonego Krzyża.