REKLAMA

Nowa funkcja na Facebooku. Włączasz FB, a tam TikTok

Facebook znowu kopiuje funkcje wprowadzone najpierw na Instagramie, które podkradziono konkurencji. Najpierw były Stories zerżnięte ze Snapchata, a teraz dostajemy Rolki, czyli zżynkę z TikToka.

facebook rolki reels wideo monetyzacja
REKLAMA

TikTok jest ogromnym zagrożeniem dla serwisu Marka Zuckerberga, a Facebooka trapi ostatnio mnóstwo problemów. Meta uznała, że w myśl zasady "nie możesz ich kupić, to ich skopiuj", potraktuje go tak samo, jak wcześniej Snapchata z jego Stories, które okazały się prawdziwym hitem na Instagramie.

REKLAMA
Rolki na Facebooku to kopia TikToka

Na start Rolki, czyli krótkie wideo przewijane pionowo, trafiły do Instagrama. Teraz, tropem Stories, rozwijane są również w głównej aplikacji Facebooka. Można z nich korzystać w ponad 150 krajach na świecie, o czym Facebook poinformował dzisiaj oficjalnie; sam z poziomu polskiego konta widziałem je już wcześniej.

Rolki na Facebooku można znaleźć teraz w Aktualnościach

Rolki na Facebooku pozwolą zarobić

Rolki (Reels) to obecnie najszybciej rozwijający się format postów w mediach społecznościowych, których użytkownicy kochają wideo. Nic dziwnego, że Meta chce na nich zarobić, a twórcy z ich pomocą planują dotrzeć do nowych odbiorców. Dla influencerów to przy okazji dobry sposób na dodatkowy zarobek.

Nowe menu Rolek na Facebooku

W przypadku Rolek na Facebooku już w połowie marca ruszą testy Overlay Ads. Do monetyzowania tej funkcji wykorzystane zostaną w ramach testów dwa formaty reklamowe. Jednym z nich są banery widoczne jako półprzezroczysta nakładka na dole rolki oraz naklejki, które twórca może umieścić w dowolnym miejscu Rolki.

Facebook i jego Rolki w praktyce

Meta zachęca do korzystania z nowej funkcji informacją, że "część dochodu z tych reklam trafi bezpośrednio do twórców treści". Oprócz tego w Rolkach pojawią się Gwiazdki, a oglądający będą mogli je kupować i wysyłać je potem swoim ulubionym twórcom w ramach wsparcia. Dla twórców przygotowano zaś kilka funkcji, w tym:

REKLAMA
  • Remix: możliwość utworzenia własnej Rolki obok już istniejącej, opublikowanej na Facebooku, z jej części lub całości;
  • Rolki 60-sekundowe: Rolki mogą mieć długość do 60 sekund;
  • Wersja robocza: wkrótce po utworzeniu Rolki, za pomocą opcji “Zapisz jako wersję roboczą” można będzie zachować Rolkę i wrócić do niej później.

Do tego w najbliższych miesiącach pojawi się narzędzie do przycinania wideo, a w najbliższych tygodniach "zostaną wprowadzone aktualizacje ułatwiające tworzenie i odkrywanie Rolek w nowych miejscach". Do tego Rolkę będzie można udostępnić w ramach Stories, czyli Relacji na Facebooku.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA