REKLAMA

To koniec YouTube Originals. A miał być konkurencją dla Netfliksa i Amazona

YouTube wycofuje się z tworzenia kolejnych oryginalnych produkcji. Będzie kontynuował wsparcie jedynie dla produkcji w ramach YouTube Kids Fund i Black Voices Fund.

Koniec YouTube Originals. A miał być konkurencją dla Netfliksa
REKLAMA

Wieczorem 18 stycznia dyrektor ds. biznesu w YouTube, Robert Kyncl, ogłosił na Twitterze zaprzestanie dalszego rozwoju YouTube Originals. Jednocześnie z YouTube odchodzi dyrektorka do spraw oryginalnych treści, Susanne Daniels. Zgodnie z treścią oświadczenia, YouTube będzie kontynuować wsparcie dla oryginalnych produkcji tworzonych w ramach YouTube Kids Fund i Black Voices Fund. Ten pierwszy program to platforma z produkcjami dla dzieci. Ten drugi daje możliwość tworzenia produkcji twórcom czarnoskórym i jest specjalnie dla nich przeznaczony.

REKLAMA

„Wraz z szybkim rozwojem pojawiają się nowe możliwości, a obecnie nasze inwestycje mogą wywrzeć większy wpływ na jeszcze większą liczbę twórców, jeżeli przeniesiemy je na inne inicjatywy, takie jak nasze Creator Shorts Fund, Black Voices Fund i program Live Shopping”

Robert Kyncl w oświadczeniu opublikowanym na Twitterze

YouTube Originals miał być konkurencją dla Netfliksa i Amazona

Stworzony w 2016 roku program YouTube Originals kierowany był przez Susanne Daniels i miał na celu stworzyć konkurencję dla oryginalnych produkcji innych gigantów takich, jak Amazon Video czy Netflix. Produkcje YouTube Originals w zamyśle miały być oparte na znanych twarzach YouTube takich jak PewDiePie, jednakże z biegiem czasu i wzrostem popularności, YT zaczął tworzyć Originals przy współpracy z celebrytami takimi jak Katy Perry czy Kevin Hart. Niektóre z produkcji YouTube Originals zostały udostępnione również użytkownikom serwisu, którzy nie wykupili płatnej subskrypcji YouTube Premium.

Robert Kyncl zapowiedział uhonorowanie obecnie trwających projektów w ramach Youtube Originals oraz bezpośrednie skontaktowanie się z powiązanymi z nimi twórcami w ciągu kilku najbliższych dni.

REKLAMA

W momencie wyłączenia usługi w partnerskim programie YouTube brało udział 2 miliony twórców. Jak wylicza firma, przeznaczono na nich 30 mld dol. w ciągu ostatnich trzech lat.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA