Policzyli, ile ludzkość wydała w 2021 r. w grach mobilnych. Za tyle USA finansowało rok wojny w Iraku
Miniony 2021 rok był rekordowy, jeśli chodzi o globalne wpływy z gier mobilnych. Ludzie z całego świata wydali ponad 116 miliardów dolarów w grach na smartfony oraz tablety, a najwięcej przychodów wygenerował mobilny Roblox, chociaż to inna produkcja cieszyła się największą bazą aktywnych użytkowników.
Globalny kryzys? Jaki kryzys. Rok 2021 w branży gier mobilnych to okres rekordowych przychodów i kolejnych pobitych rekordów. W minionych 12 miesiącach ludzie z całego świata wydali ponad 116 miliardów dolarów w grach na telefony i tablety. To mniej więcej równowartość amerykańskich wydatków na rok wojny w Iraku w okresie 2007 r.- 2008 r.
Najbardziej dochodową grą w 2021 roku był Roblox, z kolei najbardziej popularną PUBG.
Chociaż najwięcej aktywnych użytkowników w skali miesiąca zarejestrowały serwery PUBG, to twórcy popularnej gry Roblox mają na swoim koncie najbardziej angażujący, najbardziej skuteczny system monetyzacji. Drugą najbardziej dochodową grą minionych 12 miesięcy jest imponujący wizualnie Genshin Impact. Tak wynika z raportu analityków App Annie podsumowującego cały 2021 rok w branży mobilnej.
W 2021 roku gry wygenerowały lwią część całego przychodu na urządzeniach mobilnych. Posiadacze telefonów komórkowych i tabletów zostawili w nich łącznie 170 miliardów dolarów, z czego ponad 116 miliardów właśnie na gry wideo. Pozostałe 54 miliardy zostały wydane na programy użytkowe. Suma 170 miliardów to wzrost aż o 19 proc. względem minionych 12 miesięcy. Kryzys? Nie w branży mobilnej. Ta ma się lepiej niż kiedykolwiek.
Nie tylko wydajemy więcej na gry mobilne, ale również dłużej gramy.
Według raportu App Annie na kluczowych dla branży mobilnej rynkach, jak Stany Zjednoczone czy kraje Azji, przeciętny użytkownik spędza już prawie 5 godzin dziennie (!) na korzystaniu z gier oraz programów mobilnych. Nie wiemy jednak, jaka część z tego czasu to platformy społecznościowe. W ciągu zaledwie jednej minuty ludzie na całym świecie pobierają ponad 435 tysięcy aplikacji. W ciągu tej samej minuty użytkownicy wydają na telefonach i tabletach 320 tysięcy dolarów.
Z tej perspektywy przestaje dziwić, że Take Two - wydawca gier Grand Theft Auto, Red Dead Redemption i BioShock - kupuje twórców gier mobilnych Zynga za 12,7 miliarda dolarów. To kwota większa, niż wydał Microsoft na kupno ZeniMax Media - właścicieli uznanych gier stacjonarnych wydawnictwa Bethesda, takich jak Fallout, DOOM, The Elder Scrolls czy zbliżający się Starfield.